תנופה לאורמת: ארה"ב תגדיל את הטבות המס לאנרגיה ירוקה

ההצעה של הבית הלבן: זיכויי המס לחברות אנרגיה ירוקה יורחבו ב-5 מיליארד דולר ■ הרשימה הראשונית של חברות הזכאיות להטבות בסכום כולל של 2.3 מיליארד דולר תפורסם בינואר

הבית הלבן מציע להרחיב את זיכויי המס הניתנים לחברות אנרגיה ירוקה ב-5 מיליארד דולר, כחלק מהמהלך לעידוד שוק העבודה. כך פורסם ב"ניו יורק טיימס".

ההצעה, שנחשפה אתמול (ד') על-ידי סגן הנשיא האמריקני, ג'ון ביידן, הינה האחרונה בסדרה של מהלכים של ממשל אובמה לבלימת שיעורי האבטלה הגבוהים, ובמקביל עידוד ההשקעה במיזמים גיאותרמיים, סולאריים ואנרגיית רוח.

בכירים בבית הלבן העריכו כי ההצעה תעבור לאישור הקונגרס במהירות. אם היא תאושר, התוכנית לזיכויי מס תורחב לסכום של 7.3 מיליארד דולר מ-2.3 מיליארד דולר כיום.

פקידי הממשל וחבריהם הדמוקרטים בגבעת הקפיטול אמרו כי הרחבת התוכנית הינה הכרחית לאור הצלחתה של התוכנית הראשונית. הממשל קיבל 1,000 בקשות לזיכויי מס מחברות אנרגיה נקייה, מתוכן 600 נמצאו זכאיות. עם זאת, מספר קטן יותר של בקשות אושרו בסופו של דבר בגלל הסכום המוגבל שהופרש לתוכנית.

בכיר בממשל האמריקני אמר כי "רשימת החברות שתקבלנה זיכויי מס במסגרת התוכנית הראשונית בהיקף 2.3 מיליארד דולר תפורסם כבר בינואר".

נציין כי יתכן וברשימה יופיע שמה של אורמת טכנולוגיות הפעילה מאד בתעשיית האנרגיה הירוקה בארה"ב. אורמת מפתחת תחנות כוח גיאותרמיות, ופועלת בשני תחומים עיקריים: תחום המוצרים, בו היא מקימה תחנות כוח עבור לקוחות, מקבלת תשלום ויוצאת מהעסקה; ותחום החשמל, בו היא גם הבעלים של תחנות הכוח, ונהנית מהתזרים השוטף שהתחנות מייצרות לאורך השנים.
[לטבלת ישראליות בעולם]