תסכים לטרי, תשקול את תפוחי ותסרב ליוגב

לגליה מאור נוח בסידור הנוכחי

סידור עבודה כמו שיש לגליה מאור כמנכ"ל בנק לאומי עם איתן רף כיו"ר לא יהיה לה עם אף אחד אחר. סוג של נוחות נפלאה, הנובעת מטבעם השונה של השניים, משנים של הרגלים, נוחות והיכרות עם כל בליטה, שקע ויבלת.

לפני שנים קיבלה מאור הצעה משלמה נחמה, אז האיש הכי חזק בבנקאות, להיות מנכ"ל בנק הפועלים. הבטחות העצמאות היו בשמיים, התמורה הכספית הגיעה לפי שלושה, ארבעה וחמישה ממה שקיבלה אז בלאומי. מאור התלבטה, אבל לא הלכה. עבודה עם נחמה כיו"ר יכלה להיות סוג של מוקש נעל. היא נשארה עם איתן. נשארה הכי חזקה בבנק. הוא סידר לה העלאה נאה, אבל בהחלט לא כזו שהתקרבה להצעת נחמה.

רוצה להישאר מנכ"לית

גליה מאור בשיא, היא מסודרת. אם תרצה יהיה לה הרבה מה לעשות גם מחוץ לבנק. היא יכולה להרשות לעצמה הכל, ומי שהולך למנות יו"ר לבנק לאומי יודע את זה. היא היתה רוצה להיות היו"ר, אבל לא תחפור מתחת לרגלי כיסאו של רף. מה גם שההוראות אינן מאפשרות לבעל תפקיד ניהולי להיות דירקטור או יו"ר אלא לאחר שנתיים של צינון. היא רוצה להישאר מנכ"לית - אבל לא בכל מחיר. קצת הנחה, אבל באמת קצת, היא כנראה מוכנה לתת. זה לפחות מה שמשדרים אנשיה, שליחיה ודורשי טובתה, בשיחות הכמו-רשמיות.

אידיאלי מבחינתה להישאר עם רף. אפשר שבסופו של דבר זה גם יהיה הצעד המועדף, זמנית, מבחינת בנימין נתניהו ויובל שטייניץ. גם הם הרי מחפשים סוג של נוחות ושקט.

ההערכה היא שעם משה טרי תהיה גליה מאור מוכנה לעבוד. תזכורת: טרי היה יו"ר רשות ניירות ערך בתקופת פרשת החקירה נגד פסגות ופיא, אז בשליטת בנק לאומי. הבנק ועובדיו הבכירים נחשדו במתן טובות הנאה ליועצי השקעות. החקירה המתוקשרת והמביכה נמשכה חודשים ארוכים. 16 נחקרים זומנו בהם גבי רביד, המנהלת הכריזמטית של פסגות דאז, וסגנה דני זילביגר. גם מיקי ציבייר מנכ"ל פיא וגם צבי איצקוביץ' ודב גלבוע - שני הסמנכ"לים של המנכ"ל מאור.

איתות אזהרה

שם זה נעצר. בקלות, אולי בהתלהבות, יכול היה טרי לזמן לחקירה גם את מאור וגם את רף. הם האחראים. הם אלה שחודשים קודם זומנו לרשות וקיבלו איתות אזהרה. אבל טרי עצר סנטימטר מהפסגה והותיר אותה צחה ונקייה. הבנק אגב הודה בסופו של דבר בעסקת טיעון ושילם 25 מיליון דולר קנס (הבנק).

עם איזי תפוחי מאור יכולה לשקול לעבוד. תפוחי מנוסה, עבד שנים בתאגידים עסקיים בארץ ובחו"ל, הוא בקיא בסודות היחסים בין יו"ר ומנכ"ל, יודע איפה מתחיל האחד ואיפה נגמר השני, ומה שביניהם. מה גם שתפוחי נחשב כבעל מזג נוח.

עם אורי יוגב, וזה ברור למי שצריך לקבל החלטות, אין כמעט סיכוי שמאור תסכים לעבוד. משהו באופי של שניהם, משהו דומה בקשיחות, בדעתנות, באמביציה, בריכוזיות, בשתלטנות, בהסתכלות מלמעלה. אפשר גם שליוגב יש תוכניות משלו לגבי הניהול בבנק. הוא מקורב ומעריך מאוד את יעל אנדורן, היום מנהלת עמיתים, קרנות הפנסיה הוותיקות. יוגב הציע אותה בזמנו לנתניהו כמנכ"ל משרדו ויש הערכה שהיא המועמדת מטעמו לתפקיד מנכ"ל לאומי, אם והיה, וכאשר ובכלל.