דירקטוריון בנק אוף אמריקה מינה את בריאן מויניהן למנכ"ל

זאת למרות התנגדות של חלק מהמשקיעים המוסדיים ■ החיפוש אחר מנכ"ל חדש ארך כמעט שלושה חודשים ■ מועצת המנהלים: "מינוי מנכ"ל מתוך הבנק יוביל ליציבות"

בנק אוף אמריקה מינה אמש (ד') את בריאן מויניהן לתפקיד המנכ"ל הבא. מינויו של איש פנים אכזב חלק מהמשקיעים המוסדיים שדרשו שינוי בצמרת הבנק. מינויו של מויניהן, 50, שם קץ ל-11 שבועות של חיפוש סוער שבמהלכו הועלו שמותיהם של כמה מועמדים בעלי פרופיל גבוה, ונחשפו חילוקי הדעות במועצת המנהלים של הבנק, שחלק מהם דרשו למנות איש פנים ואחרים רצו שמועמד חיצוני יעמוד בראש הבנק.

בטווח הקרוב פותר מינויו של מויניהן את הבעיה של מציאת מחליף לקן לואיס, המנכ"ל המכהן, שיפרוש מהתפקיד ב-1 בינואר. ב-30 בספטמבר הודיע לואיס על כוונתו לפרוש בסוף השנה. החיפוש העקר אחר מחליף הוליד ספקולציות שפרישתו של לואיס תידחה וייתכן שאף תבוטל.

בטווח הארוך, עשויה החלטת מועצת המנהלים לחשוף את הבנק לשנה נוספת של סכסוכים בקרב בעלי המניות והרגולטורים, שטוענים שהנהלת הבנק לא הציגה בפניהם של בעלי המניות מידע חשוב, בשבועות שקדמו לרכישת מריל לינץ' בידי בנק אוף אמריקה.

בריאן מויניהן, מנכ

בעלת המניות האופוזיציונית, פינגר אינטרסטס, שמחזיקה יותר ממיליון מניות, כבר שכרה את שירותי אלטמן גרופ, ספקית שירותים לבעלי מניות, ופירושו של דבר הוא שהחלטת מועצת המנהלים למנות את מויניהן עשויה להוביל למאבק באסיפת בעלי המניות הבאה.

פינגר אינטרסטס הובילה את הניסיון הכושל באפריל שעבר לשכנע את בעלי המניות להדיח את לואיס מתפקיד היו"ר. בעלי מניות גדולים אחרים הביעו תמיכה במויניהן וביציבות שצפויה לבנק בעקבות מינויו של איש פנים.

חיפושים יסודיים

בראיון אמר מויניהן שהוא שבע רצון ממודל העסקים של הבנק, המשלב בסיס מסיבי של בנקאות קמעונאית עם בנק השקעות חזק. "צלחנו תקופה כלכלית קשה, ויש לנו את השילוב העסקי הנכון".

יו"ר בנק אוף אמריקה, וולטר מאסי, שהוביל את החיפוש אחר מנכ"ל חדש, אמר שמאמצי החיפוש היו "יסודיים ונמרצים מאוד". הוא הוסיף שמויניהן נבחר פה אחד במועצת המנהלים, שדנה בנושא כמעט יום שלם, לפני שהכריזה על החלטתה.