טופ מדיה: איציק פרקש רכש את מניותיו של נמרוד רותם בחברה

זאת לאחר הליך בוררות שארך למעלה מחצי שנה ■ טופ מדיה היא מחברות המדיה העצמאיות האחרונות שנותרו בענף תכנון ורכש המדיה בארץ ■ שיתוף-הפעולה עם זניט מדיה יימשך

שינויים בבעלות על חברת המדיה העצמאית טופ מדיה: ל"גלובס" נודע כי השותפים איציק פרקש ונמרוד רותם נפרדים, והחברה תעבור לבעלותו המלאה של פרקש, שרכש את מלוא המניות מרותם.

עוד נודע ל"גלובס" כי המהלך נעשה לאחר הליך בוררות שארך למעלה מחצי שנה, אליו הגיעו הצדדים על רקע חילוקי דעות מקצועיים ביניהם. הבורר הוא שקבע כי פרקש ירכוש את המניות של רותם. עוד קבע הבורר כי רותם יהיה מנוע מלעבוד בתחום המדיה למשך שנה.

טופ מדיה עוסקת בתכנון, בקרה ורכש מדיה, והיא למעשה אחת מחברות המדיה העצמאיות היחידות שנותרו. עם לקוחותיה נמנים בתחום הבקרה פלאפון, טמפו ובזק בינלאומי; ובתחום רכש המדיה לקוחות כגון מטרנה ותרימה.

החיבור עם זניט מדיה

טופ מדיה הוקמה כחברת מדיה עצמאית ב-1999 על-ידי איציק פרקש ונמרוד רותם. באמצע 2004, בעיצומם של השינויים בשוק המדיה והתגבשותן של חברות המדיה הגדולות, חברה טופ מדיה לחברת זניט מדיה, כדי שזו תרכוש עבורה את המדיה בטלוויזיה.

בזמנו מדובר היה למעשה בתקדים בשוק הישראלי, בו חברת מדיה של משרד פרסום קונה מדיה עבור חברה עצמאית, שייחודה אמור להיות בעצם בניתוקה ממשרדי הפרסום. מצד שני, היתה זו גם הפעם הראשונה שחברת מדיה המשתייכת לקבוצת פרסום נתנה סוג של לגיטימציה לחברת מדיה עצמאית, לאחר שנים שכל משרדי הפרסום עשו כמיטב יכולתם על מנת להחליש את חברות המדיה העצמאיות.

החיבור שהתגבש בין זניט לטופ מדיה נעשה בין היתר על רקע אינטרס משותף סביב תקציב המדיה של מטרנה - שגם היום הוא אחד מהתקציבים המשמעותיים של טופ מדיה.

אך הרומן בין זניט לטופ מדיה לא שרד. לאחר כשנה וחצי של שיתוף-פעולה התגלעו בין הצדדים חילוקי דעות מסחריים, שהביאו לסיום העבודה המשותפת, אך לא לסיום הקשר השוטף שנשאר חם. בטופ מדיה למדו כי בכל הקשור לטלוויזיה החיים אינם קלים ללא קשר לחברת מדיה גדולות, ואחרי שנה וחצי חודש הקשר עם זניט, והוא צפוי להישמר גם אחרי שינויי הבעלות בחברה.

איציק פרקש אישר את הידיעה ואמר כי לאור חילוקי דעות מקצועיים בדרך ניהולה של החברה, לא היה מנוס מהיפרדות הצדדים.

לדבריו, "אנחנו ממשיכים בדרך חדשה, החברה היתה בקיפאון, ועתה נעשה כל מאמץ כדי להגדיל ולפתח את פעילותה - הן בשירותי בקרה ללקוחות גדולים והן שירותי תכנון ורכישה ללקוחות בינוניים וקטנים".