אכזבה לאיזיצ'יפ: מכרה מניות במחיר הנמוך ב-17% מהשוק

בהצעת המכר מכרו גולדמן זאקס ו-JK&B Capital את מניותיהן בחברה תמורת 33 מיליון דולר, ואילו איזיצ'יפ הנפיקה מניות בהיקף של 3% מהון המניות של החברה, וגייסה 7.5 מיליון דולר

בסוף חודש נובמבר, כשהגישה איזיצ'יפ תשקיף מדף לגיוס של עד 100 מיליון דולר במניות, לא נרשם זעזוע גדול במחיר המניה, שעמד אז על כ-13 דולר, בין השאר בעקבות דבריו של מנכ"ל החברה, אלי פרוכטר, שאמר ל"גלובס" כי "הגשנו את התשקיף כדי שבמידה ויהיו לנו צרכים פיננסים עתידיים, בין השאר רכישות, תהיה לנו את האופציה לגייס כסף. לא נדלל את בעלי מניות בשווי הנוכחי".

מכירת מניות בהיקף גדול במסגרת הנפקה נעשית לרוב בהנחה על מחיר השוק, מה שגורר את מניית החברה כלפי מטה, אולם המשקיעים לא התרגשו מתשקיף המדף של החברה, ולא נרשמה תכונה מיוחדת במנייה.

היום, יממה אחרי ההנפקה, הדברים כבר נראו אחרת. מניית איזיצ'יפ מאבדת גובה במחזור מסחר גדול, וזאת לאחר שהצעת המכר והנפקת המניות של החברה בנאסדק נסגרה לפי מחיר של 10.5 דולר למניה, מחיר הנמוך בכ-17% לעומת מחיר המניה בנאסד"ק לפני ההנפקה.

בהצעת המכר מכרו גולדמן זאקס ו-JK&B Capital את מניותיהן בחברה תמורת 33 מיליון דולר, ואילו איזיצ'יפ הנפיקה מניות בהיקף של 3% מהון המניות של החברה, וגייסה 7.5 מיליון דולר. לבנק ההשקעות ג'פריס, ששימש כחתם ההנפקה, הוענקה אופציה לרכישת מניות נוספת בהיקף של 1.1 מיליון דולר למשך 30 יום. בכסף שהתקבל מתכוונת איזיצ'יפ לממן לעובדיה את תשלום המס שיווצר בעקבות המרת האופציות שבידיהן למניות איזיצ'יפ, ותגיע לשיעור אחזקה מלא בחברה.

עיתוי מכירת המניות של שתי קרנות ההשקעה מעלה תהיות, שכן דווקא כאשר מכירותיה של איזיצי'פ חצו את רף ה-10 מיליון דולר לרבעון ברבעון האחרון, הן בוחרות למכור את אחזקתן בחברה. ייתכן שהודעת ג'וניפר, אחת הלקוחות העיקריות של החברה, על כך שבכוונתה לפתח מעבדי רשת משל עצמה, ולהפחית בהדרגה את רכישות המעבדים מאיזיצ'יפ מעוררת חשש אצל הגופים המוסדיים, ולכן הם בחרו לממש את השקעתן בחברה, שבוצעה בתחילת העשור.