אירופה הכניעה: מיקרוסופט תכניס דפדפני מתחרים לחלונות

החברה הגיעה להסכם עם רשויות האיחוד האירופי, שימנע קנסות עתידיים לענקית התוכנה ■ דפדפן האקספלורר של מיקרוסופט לא יוגדר עוד כברירת המחדל בתוכנה, ואפשרות הבחירה תינתן למשתמשים

החל ממארס 2010 יוכלו משתמשיה האירופים של מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט, לבחור בין מגוון של דפדפני אינטרנט.

דפדפן האקספלורר של מיקרוסופט לא יוגדר עוד כברירת המחדל בתוכנה, ואפשרות הבחירה תינתן למשתמשים.

מיקרוסופט הודיעה אתמול (ד') על סיכום שהושג בינה ובין רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי, שצפוי להיות הפרק המסיים של סאגה משפטית שנמשכת כבר יותר מעשור.

הסכסוך המשפטי החל בעקבות האשמות כי מיקרוסופט מנצלת את ההגמוניה של חלונות בשוק כדי לכפות על הצרכנים שימוש בתוכנות שונות, בהן הדפדפן אקספלורר.

כבר ספגה קנס של 2.4 מיליארד דולר

הנציבות האירופית קנסה בעבר את מיקרוסופט בסכום של 2.4 מיליארד דולר, בשל התנהלותה האנטי-תחרותית. ההסכם הנוכחי אמור למנוע הטלת קנסות עתידיים על החברה.

לדברי המפקחת על התחרות בנציבות האירופית, נילי קרואס, "ההסכם עם מיקרוסופט מסמל את סגירת הפרק הפחות נעים ביחסים בין האיחוד האירופי לבין החברה ואת פתיחתו של פרק חדש וחיובי יותר".

בראד סמית', היועץ המשפטי הראשי של מיקרוסופט, הביע גם הוא אופטימיות ואמר כי "אנחנו משתוקקים לנצל את ההזדמנות שניתנה לנו, ומחויבים להבטיח שהפרק הבא ביחסינו עם האיחוד יהיה פורה וחיובי יותר".

פרק הדפדפנים הנוכחי בסכסוך בין מיקרוסופט לאיחוד החל בעתירה שהוגשה ב-2007 נגד ענקית התוכנה, בה נטען כי הטמעת דפדפן אקספלורר כברירת מחדל במערכת ההפעלה הפופולרית של החברה, חלונות, אינה חוקית.

את העתירה הגישה יצרנית דפדפני האינטרנט הנורווגית אופרה, וזמן קצר לאחר מכן הצטרפו אליה גם מתחרות נוספות של מיקרוסופט, ובראשן גוגל.

במסגרת ההסכם עם האיחוד תציג מיקרוסופט למשתמשי חלונות מסך, בו יוכלו לבחור את דפדפן האינטרנט המועדף עליהם מבין 12 דפדפנים של יצרניות שונות, שיסודרו בסדר אקראי.

"דפדפני האינטרנט הפכו להיות פלטפורמה בפני עצמם. האופן שבו חווים אנשים את הגלישה באינטרנט תלויה בהם", אמרה האנליסטית שרי מקליש מפורסטר.