דיגיטל סקיי הרוסית השקיעה 180 מיליון דולר במפתחת פארמוויל

חברת ההשקעות הרוסית, בעלת מניות גם ברשת החברתית פייסבוק, השקיעה בחברת זינגה (Zynga), המפתחת ומפיצה משחקי וידיאו מקוונים ■ זינגה מתכוונת להשתמש בכספי ההשקעה כדי להאיץ את קצב צמיחת החברה

חברת ההשקעות הרוסית דיגיטל סקיי, בעלת מניות גם ברשת החברתית פייסבוק, השקיעה 180 מיליון דולר בחברת זינגה (Zynga), המפתחת ומפיצה משחקי וידיאו מקוונים.

על מוצריה המובילים של זינגה נמנים המשחקים Mafia Wars ו-FarmVille.

זינגה הודיעה כי היא מתכוונת להשתמש בכספי ההשקעה כדי להאיץ את קצב צמיחת החברה.

דיגיטל סקיי מסתמנת לאחרונה כשחקנית מרכזית בענף ההשקעות בעמק הסיליקון, שנשלט עד כה באופן כמעט בלעדי על-ידי חברות אמריקניות.

החברה זוכה לתשומת לב יתרה בגלל אחד מבעליה, איל ההון הרוסי אלישר אוסמנוב. הוא מוכר כבעל השליטה בקבוצת הכדורגל האנגלית ארסנל, אך יש לו גם מוניטין מפוקפקים: בעבר החזיק אוסמנוב בתפקיד בכיר באחת ממושבות העונשים שפעלו בבריה"מ לשעבר.

ההשקעה של דיגיטל סקיי בזינגה נעשתה לפי שווי של 3 מיליארד דולר לחברה, המתבסס על נתוני ההכנסות שלה, שלא נחשפו. לאחרונה פורסם שדיגיטל סקיי עשויה לרכוש את ICQ מידי AOL.

"ההשקעות שביצענו השנה בפייסבוק ובזינגה עולות בקנה אחד עם ההנחה שלנו שרשתות חברתיות ובידור חברתי יעצבו את פני העתיד של האינטרנט", אמר יורי מילנר, מנכ"ל דיגיטל סקיי.

במסגרת ההשקעה יוכלו עובדי זינגה לפדות את האופציות שיש להם למניות החברה. דיגיטל סקיי פעלה באופן דומה כשהשקיעה 200 מיליון דולר בפייסבוק במאי השנה, ומאוחר יותר כאשר הציעה להשקיע בחברה 100 מיליון דולר נוספים בתמורה למניות העובדים.

לצד דיגיטל סקיי השתתפו בסבב גיוס ההון הנוכחי של זינגה גם מספר קרנות הון סיכון, בהן טייגר גלובל ואנדרסן-הורוביץ.

למרות ההשקעה הגדולה, לא תקבל דיגיטל סקיי מושב בדירקטוריון זינגה.

כל הזכויות שמורות ל-Marketwatch.com 2009