אלקטרה נדל"ן גייסה ממוסדיים 120 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

החברה הנפיקה אגרות חוב צמודות בעלות מח"מ של 4 שנים, אשר בשלב המוסדי נקבעה הריבית להן על 5.2% ■ החברה קיבלה ב-14 בדצמבר דירוג "-A / שלילי" מחברת הדירוג מעלות וזאת בעבור גיוס מקסימלי של 200 מיליון שקל

חברת אלקטרה נדל"ן גייסה הערב (ה') 120 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים במסגרת הנפקה של אג"ח (סדרה ג' ) הביקושים תאמו את ההיצע. החברה קיבלה ב-14 בדצמבר דירוג "-A / שלילי" מחברת הדירוג מעלות וזאת בעבור גיוס מקסימלי של 200 מיליון שקל.

החברה הנפיקה אגרות חוב צמודות בעלות מח"מ של 4 שנים, אשר הריבית המקסימלית להן עומדת על 5.2% ורמתה הסופית תיקבע לאחר השלב הציבורי. כ-50% מתמורת ההנפקה מייעדת החברה למיחזור חוב קיים ובייתרת ההון שגוייס מתכוונת להשתמש למימון פעילותה העסקית השוטפת.

אלקטרה נדל"ן הינה חברת נדל"ן מניב המצויה בשליטתו של גרשון זלקינד באמצעות חב' אלקו החזקות המחזיקה ב-55% מהון החברה. נציין כי שווי המניה עלה מתחילת השנה ב-94% ושווי השוק שלה עומד על כ-893 מיליון שקל, אולם מתחילת השנה הקודמת עדיין משקפת ההשקעה במניה תשואה שלילית של כ-45%.

בעת מתן הדירוג נאמר ע"י האנליסטים של מעלות כי "נזילות החברה הינה טובה ביחס לצרכי החוב לשנתיים הקרובות, כאשר התיק הנזיל שברשות אלקטרה נדל"ן בתוספת קווי אשראי מאושרים וחתומים הינם גבוהים משמעותית מחלויות החוב".

"מנגד מושפע הדירוג לשלילה מיחסי הכיסוי הנמוכים ורמות המינוף הגבוהות בהן פועלת החברה, אשר חורגות ממדיניות לעמידה ביחס חוב ל-CAP מקסימלי של 80%. על אף שבכוונת החברה לפעול במיידית להורדת רמות המינוף מתחת ל-80%, אנו צופים כי סביבת הפעילות המאתגרת הנוכחית תקשה עליה ביישום תוכנית זו".

את ההנפקה הובילו החברות לידר שוקי הון, פועלים IBI חיתום ודיסקונט חיתום.