המתנחלים חשפו תוכנית צה"ל להקפאה: יס"מ, מג"ב וחיל אוויר

המתנחלים חשפו מסמך צה"ל סודי שהגיע לידם המפרט את תכנית ההיערכות המלאה לתהליך ההקפאה ■ על פי המסמך צה"ל נערך למקרה הגרוע ביותר ■ המתנחלים מצידם: "זאת היערכות למבצע צבאי נגד אויב"

מסמך של צה"ל שדלף והגיע לידי תושבי ההתנחלויות מגלה את פרטי תהליך הקפאת הבנייה שאושר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי התוכנית הסודית מתכנן צה"ל להקצות כוחות יוצאי דופן בעוצמתם של משטרה, יס"מ, ימ"מ, שב"כ, מג"ב ומטוסי חיל אוויר, בכדי להרוס את המבנים שנבנו בניגוד לצווים ולמנוע התפרעויות מצד המתיישבים.

המסמך שנחשף, אורכו תשעה עמודים, חושף את ההיערכות המוגברת לקראת הפעלתה המלאה של תוכנית ההקפאה בשטחים. על פי התוכנית, השלב הראשון, שכבר החל, כולל מיפוי וחלוקת צווי הקפאה למתיישבים. בשלב השני, יהרסו כל המבנים שהחלו להיבנות בניגוד לצווים שחולקו, והוא ינוהל על ידי יחידות מודיעין, משטרה, קציני הגנה מרחבית ואפילו חיל האוויר, כל זאת בכדי למנוע התפרעויות של מתנחלים בזמן ההריסה.

בנוסף מסתמן כי צה"ל נערך לקראת הגרוע ביותר, ומתכנן מראש חסימת כבישים באזורי ההריסה ואף מיסוך סלולרי של האזור, בכדי למנוע הזעקת כוחות תגבורת במידה של פעילות צבאית. גם צוותי התקשורת המקומית והזרה יאסרו להיכנס לשטחים בהם יבוצעו הריסות מבנים בלתי חוקיים.

הנחת היסוד של צה"ל היא כי המתנחלים לא יענו לבקשת פינוי המבנים מרצון, ולכן תידרש הפעלת כוח. כדי למנוע מקרים של סרבנות, הקפידו למקם את חיילי צה"ל במעגל החיצוני של העימות, אך במקרי אלימות קיצוניים, ידרשו גם הם לקחת חלק פעיל בהרגעת הרוחות.

"המתיישבים רואים בפינויים אלו את תחילת ההתנתקות", נכתב במסמך, "ולכן ישקיעו מאמצים למנוע את ההריסה בכל דרך". יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין,אמר הבוקר בתגובה בגלי צה"ל כי תוכנית זאת היא "היערכות למבצע צבאי נגד אויב".