בנק ישראל: המדד המשולב למצב המשק עלה ב-0.6% בנובמבר

מדדי ספטמבר-אוקטובר עודכנו מעלה ■ רון אייכל ממיטב: "בסך הכל אפשר להיות אופטימיים; פישר ימשיך להעלות את הריבית"

ההתאוששות הכלכלית במשק נמשכה גם בחודש נובמבר: המדד המשולב של בנק ישראל למצב המשק עלה ב-0.6% בחודש נובמבר, בהמשך לעליות דומות בחודשים ספטמבר-אוקטובר יצוין כי המדדים לחודשים ספטמבר-אוקטובר עודכנו מעלה לעלייה של 0.6% בכל חודש מ-0.5% בקריאה הקודמת.

"העלייה במדד, המצטרפת לעלייה בו בחודשים האחרונים, מצביעה כי נמשכת התפנית החיובית בפעילות המשק", נמסר מבנק ישראל. "העלייה החודש משקפת בעיקר עלייה בנתוני יצור התעשייתי, פדיון מסחר ושירותיים ויבוא סחורות (תשומות לייצור ומוצרי צריכה), בעוד שבייצוא הסחורות והשירותים נרשמה ירידה".

מדד מלניק למצב המשק עלה ב-0.8% בנובמבר

באשר לרכיבי המדד המשולב, במדד ייצוא הסחורות נרשמה ירידה בנובמבר של 6.6% לאחר עלייה של 6.2% באוקטובר; מדד יבוא מוצרי צריכה עלה בנובמבר ב-6.3%, בהמשך לעלייה של 0.1% באוקטובר. מדד ייבוא תשומות לייצור עלה בנובמבר ב-9%, לאחר ירידה של 5.5% באוקטובר.

"הנתונים בהחלט ממשיכים להיות סבירים ואנו רואים שגם ברבעון האחרון של 2009 הכלכלה הישראלית ממשיכה להתרחב", אומר רון אייכל, הכלכלן הראשי בבית ההשקעות מיטב. "בסך הכל אפשר להיות אופטימיים וכשאנו לוקחים בחשבון את הריבית הנמוכה וההתייקרות במחירי הדירות ושכר הדירה, אזי סביר שבנק ישראל ימשיך במסלול העלאות הריבית".

אייכל מעריך כי בנק ישראל יעלה את הריבית גם בסוף החודש ב-0.25% ויעמידה על 1.25%, וזאת לאחר שהעלה את הריבית ב-0.25% בחודש שעבר. "שער החליפין נוח לפישר לצורך העלאת הריבית והנתונים הכלכליים תומכים בצעד זה", אמר אייכל.