משרד התשתיות שוקל להגדיל רכישות החשמל הפוטו-וולטאי

ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל המשרד שאול צמח זימן דיון דחוף בנושא, שייערך בימים הקרובים בהשתתפות נציגי רשות החשמל וחברת החשמל

משרד התשתיות בודק אפשרות להגדיל את המכסה לרכישת חשמל מיצרני החשמל הפוטו-וולטאי (PV). ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל המשרד שאול צמח זימן דיון דחוף בנושא, שייערך בימים הקרובים בהשתתפות נציגי רשות החשמל וחברת החשמל.

גורמים במשרד התשתיות אמרו ל"גלובס" כי אין קשר בין היוזמה לערוך את הדיון ללחצי יצרני החשמל הסולארי. לדבריהם, "מדובר בהערכת מצב שנועדה לבדוק האם כצעקתה. הישיבה נובעת מרצון ללמוד את הנתונים ולהיערך בהתאם". בין היתר אמורים משתתפי הדיון לדון בשאלה האם שר התשתיות עוזי לנדאו זקוק לאישור רשות החשמל על-מנת להגדיל את המכסה או שהוא מוסמך לעשות זאת בעצמו באופן מיידי.

חברת החשמל הודיעה לפני עשרה ימים במפתיע כי אזלה המכסה לרכישת חשמל בתעריף המסובסד מיצרני חשמל ממתקנים סולאריים קטנים. מדובר במכסה בסך 35 מגה ואט שהוקצתה לפני שנה וחצי ליצרנים מהמגזר העסקי. הכרזת החברה עוררה הפתעה וכעס בקרב עשרות חברות שהגישו בקשות לחברת החשמל להתקין את המתקנים על גגות מבנים ברחבי המדינה. בחברת החשמל דחו את הטענות ואמרו כי החברה עדכנה באופן שוטף את הנתונים על קצב התמלאות המכסה.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים איימו חלק מהחברות לתבוע את חברת החשמל בנימוק שהחברה לא הציגה למבקשים אישורים המחייבים אותם להתקין את המתקנים בתוך 90 יום מקבלת האישורים. זאב פרץ מנכ"ל חברת שחר אנרגיה העוסקת בהתקנת מתקני ה-PV אמר כי כל מגישי הבקשות שלא קיבלו את האישורים מחברת חשמל כנדרש, זכאים מבחינה משפטית להקים את המתקנים. לדבריו, במצב שנוצר לא יהיה מנוס מהגדלת המכסה שנקבעה, כשאחת האפשרויות היא לעשות זאת על-חשבון המכסה למגזר הפרטי - בסך 15 מגה ואט - שלא נוצלה עד כה ברובה המכריע. מרשות החשמל נמסר כי הרשות לא תתייחס לנושא לפני שתציג את עמדתה למשרד התשתיות.