הושלמה עסקת מטרנה: מעברות תקבל 269 מיליון שקל

מעברות, שמוכרת 51% מיצרנית המזון לתינוקות מטרנה לחברת אסם-נסטלה, תרשום רווח הון בניכוי מס בסך של כ-202 מיליון שקל ■ בתום 90 יום מהשלמת העסקה יצטרפו מוצרי מטרנה למערך המכירות של אסם סחר

הושלמה עסקת מכירת מטרנה לאסם נסטלה . חברת מעברות , שהחזיקה בבעלות המלאה במעבדות מטרנה, יצרנית מזון התינוקות, מוכרת 51% מהזכויות וההתחייבויות בפעילות המרוכזת תחת המותג מטרנה לאסם, כאשר החברה-האם של אסם, נסטלה, תרכוש 51% מזכויות הקניין הרוחני של מעבדות מטרנה.

לאחר שהתקיימו כל הפרטים המתלים להשלמת העסקה אתמול (ב'), מועד התשלום וביצוע העסקה נקבע ל-31 בדצמבר 2009.

התמורה שישלמו אסם ונסטלה למטרנה בסוף החודש תהיה 268.5 מיליון שקל, מתוכו סך של כ-163.5 מיליון שקל מאסם וסך של כ-105 מיליון שקל מנסטלה. כתוצאה מכך תרשום מעברות רווח הון בניכוי מס בסך של כ-202 מיליון שקל.

בנוסף תרשום מעברות רווח הון בסך של כ-38 מיליון שקל בגין אופציות PUT ו-CALL שניתנו במסגרת העסקה והמוערכות בשווי נטו של כ-50 מיליון שקל.

בהתאם לתנאי ההסכם עם נסטלה הקימו מעבדות מטרנה ונסטלה תאגיד שוויצרי שמטרתו לרכז את הטיפול בקניין הרוחני הנ"ל של מעבדות מטרנה ושל נסטלה ובקניין רוחני נוסף של נסטלה בתחומי הפעילות של השותפות, כאשר שיעור האחזקות של הצדדים בתאגיד השוויצרי הינו 51% לנסטלה ו-49% למעבדות מטרנה.

השותפות החדשה בין מעברות לאסם תיקרא "מטרנה תעשיות" ועיקרה פיתוח, ייצור, מכירה שיווק והפצה של מזון לפעוטות. הפעילות המשותפת תבוצע מהמפעל בעמק חפר, שיופעל וינוהל על-ידי השותפים במשך 15 שנה לפחות.

מנכ"ל קבוצת אסם, גזי קפלן, יכהן כיו"ר מועצת המנהלים. כמנכ"לית השותפות תכהן חברת קיבוץ מעברות, אפרת גילת, הנהנית מאמון מלא של כל השותפים לעסקה.

בתום 90 יום ממועד השלמת העסקה יצטרפו מוצרי מטרנה למערך המכירות של אסם סחר, שתפיץ את מוצרי החברה לאלפי נקודות מכירה ברחבי הארץ.

מטרנה מובילה את שוק המזון לתינוקות בישראל, עם היקף מכירות של כ-288 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים של 2009.

עם השלמת העסקה אמר מנכ"ל קבוצת אסם, גזי קפלן, כי "השותפות החדשה ממחישה פעם נוספת את עצמת הסינרגיה הנובעת מהקשר האמיץ בין אסם לנסטלה, הן בידע ובתמיכה והן ביישום שיטות עבודה והתייעלות המתבטאות הן באיכות המוצר והן ביצירת ערך לבעלי המניות. הקמת השותפות היא נדבך נוסף במימוש יעדיה האסטרטגיים של קבוצת אסם, המבוססים על צמיחה באמצעות כניסה לתחומים חדשים, מיזוגים ורכישות, הרחבת הפעילות הבינלאומית וצמיחה אורגנית באמצעות חדשנות".

יו"ר מוצרי מעברות, גיורא רם (פורמן), הוסיף כי "השותפות האסטרטגית עם אסם ונסטלה תייצר ערך חדש לקבוצת מעברות, תרחיב את הפעילות מעבר להגדרתה הנוכחית ותכניס עולמות תוכן חדשים לפעילות המשותפת".

קבוצת אסם היא קבוצה מובילה בענף המזון הישראלי, הכוללת את החברות: אסם, טבעול, צבר, בית השיטה, גלידות נסטלה, נסטלה פורינה, נסטלה פוד סרוויס ואסמים. היקף המכירות השנתי של החברה נאמד בכ-3.4 מיליארד שקל. לקבוצה 9 מפעלים ברחבי הארץ, והיא מעסיקה כ-4,500 עובדים.