קן אסרה הכתבת חופשות בגנים בשבועיים האחרונים של אוגוסט

על-פי החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, ניתן יהיה להפיץ לוח חופשות שיירשמו בו ימי חופשה ב-3 מועדי החגים

מכה לגני הילדים: הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, אסרה על גני הילדים להכתיב חופש בשבועיים האחרונים של אוגוסט ואפשרה להם להכתיב חופשות רק במועדי החגים. זאת במסגרת מגבלות שקבעה לגבי הפצת לוח חופשות בין גני ילדים החברים באיחוד גני הילדים. הממונה נדרשה לנושא בעקבות תלונות שהגיעו אליה, על כך שהאיחוד מכתיב לגבי הילדים החברים בו חופשה בתשלום בשבועיים האחרונים של אוגוסט.

על-פי החלטת הממונה, ניתן יהיה להפיץ לוח חופשות שיירשמו בו ימי חופשה ב-3 מועדי החגים: יום חופשה אחד ב-ה' חול המועד סוכות, שני ימי חופשה בחנוכה, וכן חופשה בכל ימי חול המועד פסח. תוקף הפטור הוא לתקופה של 5 שנים.

בדיקת התלונות על-ידי רשות ההגבלים העסקיים העלתה, בין היתר, כי כל ארגוני גני הילדים שנבדקו, הפיצו בין הגנים החברים בהם לוח חופשות מומלץ והסכם התקשרות שהסדיר נושאים מסחריים שונים, לרבות חופשה בתשלום בשבועיים האחרונים של אוגוסט, ולעתים אף 3 שבועות.

נוכח ממצאים אלה הורתה הרשות לארגוני גני הילדים לתקן את ההסכם האחיד ואת לוח החופשות באופן שימנע הכתבת תנאים מסחריים והאחדת דפוסי פעילות מצד כל ארגון לגנים החברים בו, ויותיר עניינים אלה לשיקול-דעתם העצמאי של כל גן, על מנת לאפשר קיומה של תחרות בענף.

הממונה החליטה, כי הכתבת ימי החופשה המסוימים בחגים, אינה פוגעת בתחרות, שכן מדובר על ימי חופשה מועטים שחלים בחגי ישראל הנהוגים ממילא במרבית מוסדות החינוך היהודי בישראל, לרבות אלה המפוקחים על-ידי משרד החינוך ומשרד התמ"ת.