ההצלחה האחרונה של היועץ הבא

כדאי שעו"ד וינשטיין ימשיך בשיטה בה נהג בערעור של ד"ר סרוב גם כשיכהן כיועמ"ש

פסק הדין שניתן היום (ד') בעניינו של ד"ר ג'קי סרוב הוא ככל הנראה פסק הדין האחרון שיקבל עו"ד יהודה וינשטיין בתפקידו האזרחי, לפני תחילת כהונתו כיועץ המשפטי לממשלה הבא. בפרויקט משפטי אחרון זה הצליח וינשטיין למלט את לקוחו הרופא מלהיכנס אל בין חומות הכלא, והביא לכך שבית המשפט המיר את עונש המאסר בפועל, שעמד על שנה ו-3 חודשים, ב-6 חודשי עבודות שירות בלבד. על כך בלבד זכאי וינשטיין לשכר-הטרחה המפולפל שהוא בוודאי גובה מסרוב.

מלכתחילה הפנה וינשטיין את הערעור הן באשר להרשעתו של סרוב בעבירת שוחד, והן באשר לחומרת העונש שנגזר עליו בבית משפט השלום. אלא שבמהלך הדיון, שהתקיים שבועות אחדים לפני ששמו של וינשטיין הועלה כמועמד ליועץ המשפטי לממשלה, קיבל הפרקליט את הצעת השופטים לזנוח את טיעוניו בכל הנוגע להרשעה - ולהתמקד בשאלת העונש, שבה נראה הערעור כעומד על רגליים מוצקות יותר.

וינשטיין, פרקליט ותיק ומנוסה, אמר כי עליו לשקול בכובד-ראש את הצעת השופטים וביקש 5 דקות הפסקה כדי להתייעץ עם לקוחו. אף שהבין לאן נושבת הרוח, כשחזר הודיע לשופטים כי הוא עומד על הערעור כולו, מאחר שסרוב מתעקש כי לא נטל שוחד. השופטים אמרו לו כי גישתו ראויה לכבוד - זה הכבוד ששופטים מרעיפים על עורכי דין מסוגו של וינשטיין, כבוד שהשפעתו ניכרת בסופו של דבר גם מבין דפיו של פסק הדין.

כמו לכל תיק משפטי אחר שבו נטל וינשטיין את הייצוג, גם כאן הוא בחר לעסוק במהות המשפטית, ביסודות עבירת השוחד ובהתאמת מארג הנתונים העובדתיים ליסודות אלה. שלא כמו עורכי דין פליליים רבים, וינשטיין נמנע באופן עקבי ממקסמי-שווא, מגימיקים משפטיים ומאחיזת עיניים. באופן ניהול התיק על-ידו ידעו השופטים בכל רגע מה קו הטיעון של ההגנה, ידע הלקוח היכן הוא עומד, והדיון המשפטי הרציונלי הרוויח רווח נקי.

אם יעתיק את שיטות עבודתו גם לנושאים שיונחו על שולחנו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה - זו עשויה להיות התחלה טובה לטבילה בתפקיד הקשה מנשוא המצפה לו.