בקשה לייצוגית נגד תנובה: נמצאו רעלנים בגבינות פיראוס

בתביעה, בהיקף 595 מיליון שקל, נטען כי בגבינות נמצאו רעלנים מסוג "טריבוטל פוספט" ■ תנובה בתגובה: "כל מוצרי פיראוס בטוחים לצריכה; החומר המדובר אינו מסוכן לצריכה ברמות הנמוכות בהן הוא נמצא במוצרים"

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 595 מיליון שקל נגד תנובה, בטענה כי "הרעילה את צרכניה" ברעלנים מסוג "טריבוטל פוספט" שנמצאו בגבינות שונות מתוצרתה.

בתביעה נטען כי מדובר בחומר האסור לצריכת בני אדם, וכי בבדיקות מעבדה כפולות שנערכו על-ידי "אמינולאב" הוא נמצא במוצרים הבאים: גבינת פיראוס בולגרית 5% שומן, פיראוס בולגרית 24% שומן, פיראוס בולגרית 16% שומן, פיראוס צפתית מעודנת 5% שומן, כנען 5% שומן, ועדי-ברי גבינה רכה 24% שומן.

לפי התביעה, "מדובר בחומר שבין השפעותיו השליליות ניתן למנות פגיעה חמורה במערכת העצבית, גירוי, שיעול וקוצר נשימה, כאבי ראש, כאבים והקאות והשפעות על עור הגוף (גירוד, האדמה וכאב)".

התובע, אריק אמזלג, טוען באמצעות עוה"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי, כי לאחר שצריך מספר פעמים גבינה בולגרית מסדרת פיראוס, הוא חש ברע ובין היתר הרגיש קוצר נשימה ותחושת צריבה.

"תנובה", כך נטען, "אינה לומדת מפרשיות צרכניות קודמות. היא הפרה את הוראות הדין ברגל גסה. תנובה מכרה מזון שאיכותו נפגמה מחמת הזדהמות. היא שיווקה מזון שאינו ראוי לצריכת אדם - אריזות גבינה שמצוי בהן חומר ארסי, מזוהם ומזיק - ולבטח שיווקה מוצרי מזון שנתקלקלו והושחתו". בכך, היא "נטלה סיכון בלתי סביר על חשבון הציבור ובריאותו, ועליה לתת את הדין על כך".

מתנובה נמסר בתגובה: "תנובה שמה את איכות ובטיחות מוצריה בראש סדר העדיפויות. כל מוצרי פיראוס בטוחים לצריכה. לפני מספר שנים התברר כי החומר המדובר נמצא ברמות נמוכות במספר מצומצם של מוצרי חלב של יצרנים שונים. לאור כך הקימה מועצת החלב ועדת מומחים שמצאה כי לפי הנתונים והממצאים בעולם ובארץ, החומר המדובר אינו מסוכן לצריכה ברמות הנמוכות בהן הוא נמצא במוצרים". (ת"צ 09-12-31544).