בריטיש ישראל רוכשת את קניון סירקין בפ"ת ב-85 מיליון שקל

העסקה כפופה לאישורו של בית המשפט, מכיוון שהקניון מצוי בכינוס נכסים ■ גורמים בענף מעריכים כי יהיה צורך להשקיע כ-20 מיליון שקל בשדרוג הקניון

בריטיש ישראל , שבשליטת המיליארדר הבריטי לואי נואי, בדרך לרכישת קניון סירקין. ל"גלובס" נודע כי החברה הגיעה לסיכום עקרוני לפיו היא תרכוש את הקניון תמורת 85 מיליון שקל. העסקה כפופה לאישורו של בית המשפט, כיוון שמדובר בקניון המצוי בכינוס נכסים.

קניון סירקין הוא קניון שכונתי המרכז את הפעילות המסחרית במזרח פתח-תקווה, אזור צומת סירקין והשכונות החדשות באזור. מדובר בקניון המשתרע על 17 אלף מ"ר, שמתוכם 10,000 מ"ר הם להשכרה. הקניון, שנבנה בסטנדרטים נמוכים, דורש שיפוץ יסודי. גורמים בענף מעריכים כי יהיה צורך להשקיע כ-20 מיליון שקל בשדרוג הקניון.

בקניון, הפרוס על פני 3 קומות, פועלות הרשתות שופרסל, פוקס, גולף, גולף אנד קו, ניו-פארם, סטימצקי ומספר רב של חנויות עודפים. לפני מספר שנים נקלע הקניון, שהיה בבעלות חברת ג'ק קאופמן, לכינוס נכסים, ומאז הוא מנוהל באמצעות הכונס. בעל החוב העיקרי הוא בנק דיסקונט.

עד לאחרונה לא התאפשרה מכירתו של הקניון בשל התנגדותו של ג'ק קאופמן המחזיק בקרקע וטענותיו כנגד בנק דיסקונט. לאחרונה הגיעו הצדדים לפשרה בבית המשפט, ונסללה הדרך למכירת הקניון. יצויין כי בעבר גם קבוצת עזריאלי ואמות גילו התעניינות בקניון.

בריטיש ישראל פעילה בפתח-תקווה באמצעות קניון אבנת, הקניון הגדול בעיר שהגיע למקום השמיני בדירוג הקניונים השנתי של "גלובס".

בריטיש ישראל מחזיקה בקבוצת קניוני ישראל המונה 17 קניונים ומרכזים מסחריים. ביולי החברה אמורה להתחיל בבניית קניון באשדוד יחד עם הראל בהשקעה של 100 מיליון דולר.

הכנסות הקבוצה מדמי שכירות ודמי ניהול בקניונים ופאואר סנטרים הסתכמו ב-9 החודשים הראשונים של השנה ב-419 מיליון שקל, לעומת 396 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בריטיש ישראל סירבה להגיב לידיעה.