לאומי יעקל 2.4 מיליון שקל מאנגל אירופה בשל חובות הבת כנען

הבנק מאיים לקזז מחשבונה של כנען פרסום בתנועה כ-66 אלף שקל נוספים בגין ריבית פיגורים ■ במקביל להודעה זו, טוען לאומי כי לבנק משועבד גם חשבון ניירות ערך של אנגל אירופה

לידיעת איל הון שאמור לרכוש את השליטה בחברת לגנא הולדינגס מידי קבוצת אזורים: אין זה סוד שמצב החברה הבת של לגנא , אנגל אירופה, אינו מזהיר. החברה, הפעילה בשוק הנדל"ן באירופה ובישראל, נמצאת במצב פיננסי קשה ולא עמדה בתשלום הפירעון האחרון שלה למחזיקי האג"ח. אך כאילו לא די בכל הצרות הללו, נאלצת החברה להתמודד גם עם בעיות באחת החברות הבנות שלה.

היום הודיעה אנגל אירופה כי בנק לאומי ביצע קיזוז של קרוב ל-2.4 מיליון שקל מחשבון החברה בבנק, בגין חוב של החברה הבת שלה, כנען פרסום בתנועה. אנגל אירופה, המחזיקה ב-40% מכנען, ערבה לחלק מהחובות של כנען ללאומי . לטענת לאומי, לכנען חוב של כ-66 אלף שקל נוספים בגין ריבית פיגורים, שמועד פירעונה יחול ביום חמישי הקרוב. גם את הסכום הזה מתכוון הבנק לקזז מחשבונה של אנגל.

במקביל להודעה זו, טוען לאומי כי לבנק משועבד גם חשבון ניירות ערך של אנגל אירופה. בחשבון זה נמצאות המניות של החברה הבת אנגל משאבים ופיתוח, מניות המשועבדות כיום למחזיקי האג"ח של אנגל אירופה. על פניו, עלולה להיות בעיה מניות אלו, שנראה כי הן משועבדות גם למחזיקי האג"ח וגם לבנק. אולם, מכיוון שהבנק אמור להסיר את השעבוד מיד לאחר שייפרע שאר החוב של כנען, הרי שסוגיית השעבוד הכפול צפויה להיפתר.

ערך מאזני שלילי

חברת כנען פרסום הוקמה לפני כתשע שנים על-ידי קובי כנען, ובידיה הזיכיון לפרסום על גבי 3,200 אוטובוסים של החברות אגד, דן, קווים, אגד תעבורה וקונקס ברחבי הארץ. במארס האחרון זכתה החברה שוב בזיכיון למשך ארבע שנים, ועל-פי הערכות היא תשלם עבורו כ-5 מיליון שקל בשנה.

מהדוחות השנתיים של אנגל אירופה עולה, כי כנען פרסום בתנועה רשומה בערך מאזני שלילי של 2.7 מיליון שקל. את שנת 2008 סיימה החברה עם הפסד של כ-530 אלף שקל.