סוף השנה טוב לבורסה: רוב המדדים טיפסו ב-0.6%

המעו"ף טיפס ב-0.6% ל-1,142 נק' ■ בנק ישראל יפרסם ב-17:30 את החלטת הריבית לינואר - צפי להעלאה של 0.25% ל-1.25% ■ IBI: "תחילת 2010 מסתמנת כחיובית" ■ דיבידנד בפרטנר: 1.4 מיליארד ש'

בורסת תל אביב נסחרה מתחילת היום ועד סופו (ב') בעליות שערים כאשר המדדים המובילים הוסיפו לבחון רמות שיא שנתיות חדשות. שעריהם של מרבית המדדים המובילים בת"א טיפסו היום ב-0.6%, כאשר מניית אפריקה ישראל הובילה במדד המעו"ף את העליות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.735 מיליארד שקל.

המשקיעים מצפים לפתיחה חיובית של שבוע המסחר האחרון לשנת 2009 בוול סטריט. במוקד היום, החלטת הריבית של בנק ישראל לחודש ינואר, שתפורסם ב-17:30. קונצנזוס הכלכלנים בשוק גורס כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, צפוי להעלות שוב את הריבית במשק ברבע אחוז לרמה של 1.25%.

רוב הכלכלנים הבכירים סבורים כי יש הסתברות גבוהה יותר לתרחיש של העלאה לעומת תרחיש של אי שינוי בריבית, אף שאחד הבכירים בשוק הסביר ל"גלובס" כי "השאלה היא האם פישר ימתין החודש ויעלה בחודש הבא או שמא יעלה החודש וימתין בחודש הבא. זה לא ממש חשוב. גם של 1.25% לא מתאימה למצב הנוכחי של המשק".

לנגד עיניו של בנק ישראל בוודאי תעמוד הבעיה האינפלציונית, שנראה כי הינה יותר קשה ממה שחשבו קודם. אף שמדד נובמבר היה בהתאם לציפיות, בבנק ישראל מבינים כי הציפיות לאינפלציה בטווח הבינוני-הארוך גדלו. לפי פרסומים של בנק ישראל עצמו, הציפיות לאינפלציה בשנה השנייה חצו שוב את הגבול העליון של יעד יציבות המחירים שקבעה הממשלה (1%-3%) ועומדות עתה על 3.1%.

IBI: "תחילת 2010 מסתמנת כחיובית"

בשיחה שערכנו הבוקר עם חדר המסחר של IBI עולה כי מניית קבוצת דלק מומלצת כחשיפה איכותית ליתרונות שוק הגז לאחר העסקה המדוברת עם חברת החשמל. כמו כן, מזהים ב-IBI עניין רב בשיכון ובינוי לאחר ההודעה אתמול על החוזה באזרבייג'ן וכן לקראת ההודעה על הזוכה במכרז השוק הסיטונאי השבוע. ב-IBI מזהים פוטנציאל אפסייד גדול במניות סמייל 012 ואינטרנט זהב לאור האחזקה שלהם בבזק .

במבט כללי, מדגישים ב-IBI את האקורד החיובי בו מסתיימת 2009 ומניחים כי תחילת 2010 תהיה גם היא חיובית.

ירידה של 0.4% במספר המובטלים בנובמבר

נתוני המגמה של שירות התעסוקה לחודש נובמבר 2009 שפורסמו הבוקר מצביעים על ירידה בשיעור של 0.4% במספר המובטלים בנובמבר ל-206 אלף. מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי אמר עם פירסום הנתונים כי "ניתן לומר כי החל מחודש יולי השנה מסתמן שינוי במגמה בנתוני האבטלה. לאחר עלייה רצופה במספר המובטלים מ-168.9 אלף באפריל 2008 ל-211.2 אלף ביוני 2009, עלייה בשיעור מצטבר של 25%, השתנתה המגמה ביולי, כאשר מאז נמצא מספר המובטלים במגמת ירידה בשיעור חודשי ממוצע של 0.5%. מ-211.2 אלף ביוני 2009 ל-206 אלף בנובמבר -ירידה בשיעור מצטבר של 2.5%".

מבט תעודות סל: לאומי אחראי לכ-15% מעליית המעו"ף השנה

במבט תעודות סל החלו לסכם את 2009 ומפנים זרקור למדד המעו"ף. במבט חישבו ומצאו כי לאומי , פועלים , כי"ל ובזק אחראים לכ-48% מהעלייה הכוללת במעו"ף השנה כאשר לאומי לבדה אחראית ל-15% מהעלייה במעו"ף. ענף הבנקים הוא בעל התרומה המשמעותית למעו"ף ואחראי על כ-36% מהעלייה בו.

דיבידנד ענק בסף 1.4 מיליארד שקל בפרטנר

אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל דיווחה היום כי מכרה את אחזקותיה בחברה הפיליפינית Cyberzone Properties Inc, המחזיקה בפרוייקט נדל"ן בפיליפינים בתמורה לכ-63.5 מיליון שקל. העסקה צפויה לייצר לאפריקה ישראל תזרים נקי בסך של כ-47 מיליון שקל. כמו כן, צפויה החברה לרשום בדוחותיה הכספיים רווח הון בסכום לא מהותי בגין העסקה.

פרטנר הודיעה כי דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך 1.4 מיליארד שקל או 9.07 שקל למניה, המשקף תשואת דיבידנד חד פעמית של כ-12%. הדיבידנד כפוף לאישור בית המשפט, כנדרש בחוק. הדיבידנד אינו מפתיע מאחר והוא היה צפוי כחלק מהתוכנית של סקיילקס לממן את רכישת השליטה בפרטנר. אחרי חלוקת הדיבידנד, החוב נטו של סקיילקס יהיה פחות מ-3.5 מיליארד שקל. על רקע חלוקת הדיבידנד מזנקות גם החברה האם של סקיילקס, סאני .

חברת משאב מקבוצת IDB ביטלה את ההסכם לרכישת הנסון ב-450 מיליון שקל. כפי שהוערך ב"גלובס", הקבוצת שבשליטת נוחי דנקנר נסוגה מהעסקה בשל התנגדותה של הממונה על ההגבליים העסקיים. משאב תשלם ל-HeidelbergCement דמי ביטול של 22.5 מיליון שקל.

בריטיש ישראל בדרך לרכישת קניון סירקין. ל"גלובס" נודע כי החברה הגיעה לסיכום עקרוני לפיו היא תרכוש את הקניון תמורת 85 מיליון שקל. העסקה כפופה לאישורו של בית המשפט, כיוון שמדובר בקניון המצוי בכינוס נכסים.

יומיים בלבד לאחר אישור הפרסומים בתקשורת בדבר מגעים לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן רבד של איש העסקים יגאל אהובי, החליט טייקון התקשורת שאול אלוביץ' - הרוכש המדובר - "לרדת" מהעסקה.

מניות קידוח "תמר", ביניהן ישראמקו , דלק קידוחים ואבנר יהש , הוסיפו לרכז עניין לאחר שאתמול נודע כי חברת החשמל תרכוש גז טבעי משותפות הקידוח תמורת 10 מיליארד דולר.

כן פייט דיווחה הבוקר כי סיימה בהצלחה את גיוס החולים לשלב הראשון של ניסוי קליני Phase I/II בתרופת ה-F102 לטיפול בחולי סרטן הכבד. ועדת הבטיחות, אשר בחנה את תוצאות הביניים של קבוצת המטופלים במינון הראשון, המליצה על המשך הניסוי ומעבר לשלב השני בו יטופלו החולים במינון גבוה יותר.

רכבת ההרים בגבעות המשיכה לאחר שביום חמישי נסקו מחירי המניות ואתמול התרסקו ב-20%.

לפידות דיווחה היום כי חתמה על הסכמי מסגרת לביצוע 6 קידוחים יבשתיים חדשים בתחומי מדינת ישראל. ההסכמים נחתמו עם השותפויות גינקו חיפושי נפט וזרח , והיקפם הכולל מוערך בעשרות מיליוני שקלים. כמו כן, כוללים ההסכמים גם התחייבות של החברות המזמינות למשך 3 השנים הקרובות, לבצע את כל חיפושי הנפט בעומק של 1,000 מטר ומעלה אך ורק באמצעות חברת לפידות. יצויין, כי השותפות זרח מעריכה כי היקף הקידוחים עבורה עשוי להגיע עד ל-18 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]