לפידות תבצע ל"זרח" ו"גינקו" 6 קידוחי נפט בעשרות מיליוני שקלים

ההסכמים מקנים ללפידות בלעדיות בקידוחים לתקופה של 3 שנים בחיפושי עומק של 1,000 מטר ומעלה עבור זרח וגינקו באזור ים המלח ■ היקף הקידוחים עבור זרח עשוי להגיע ל-18 מיליון דולר

חברת לפידות דיווחה היום כי חתמה על הסכמי מסגרת לביצוע 6 קידוחים יבשתיים חדשים בתחומי מדינת ישראל. ההסכמים נחתמו עם השותפויות גינקו חיפושי נפט וזרח חיפושי נפט וגז , והיקפם הכולל מוערך בעשרות מיליוני שקלים. במסגרת ההסכמים תקבל לפידות מקדמות ראשוניות בהיקף כולל של כ-530 אלף שקל.

כמו כן, כוללים ההסכמים גם התחייבות של החברות המזמינות למשך 3 השנים הקרובות, לבצע את כל חיפושי הנפט בעומק של 1,000 מטר ומעלה אך ורק באמצעות חברת לפידות. יצויין, כי השותפות זרח מעריכה כי היקף הקידוחים עבורה עשוי להגיע עד ל-18 מיליון דולר. מאידך, השותפות גינקו הינה שותפות פרטית שאינה מדווחת לציבור המשקיעים על עסקיה.

זרח חיפושי נפט חתמה עם לפידות על הסכם מסגרת לביצוע 3 קידוחים יבשתיים תחת הרשיונות "צורים", "מאיה" ו"זרח 2". במסגרת הסכם זה הזמינה כבר זרח את ביצוע הקידוח הראשון ואף שילמה עבורו מקדמה בהיקף של כ-380 אלף שקל (100 אלף דולר). תחילת ביצוע הקידוח הראשון נקבעה למחצית השניה של שנת 2010.

הזמנת שני הקידוחים הנוספים תעשה בהתאם להתקדמות פעולות החיפושים וזמינות מכונות הקידוח של לפידות. במסגרת ההסכם השני, חתמה לפידות הסכם דומה עם גינקו חיפושי נפט, וגם במסגרתו סוכם על ביצוע של 3 קידוחים יבשתיים ובגינו הופקדה כבר מקדמה בהיקף של כ-150 אלף שקל על חשבון הזמנת הקידוח הראשון.

מניית לפידות תיכנס בינואר הקרוב למדד "יתר 50" של הבורסה בתל-אביב, וזאת לאחר שבעל השליטה ויו"ר החברה, יעקב לוקנסבורג, השלים מכירה של כ-6.3% ממניות החברה למשקיעים מוסדיים, ובכך גדל שיעור אחזקות הציבור בחברה לנדרש על פי הקריטריונים של הבורסה.