קרן המנוף בראשית נכנסת כמשקיעה בגילץ תמורת 120 מיליון שקל

תרכוש כ-17% מהחברה שבשליטת בירם ודויטש ■ בתמורה ל-60 מיליון שקל תרכוש הקרן 5.58 מיליון מניות במחיר של 10.75 שקל למניה, ובנוסף תשלם 60 מיליון שקל לחברה כהלוואה כנגד הנפקת אג"ח שקליות ■ כמו כן יוקצו לה אופציות ללא תמורה

היום (ב') נחתם הסכם בין חברת גילץ שבשליטת רוני בירם וגיל דויטש לבין קרן המנוף בראשית. במסגרת ההסכם תרכוש בראשית כ-17% מחברת גילץ, המהווה חלק מהשקעה כוללת של 120 מיליון שקל. ההשקעה כוללת השקעה במניות שיוקצו לקרן בראשית וידוללו באופן יחסי מיתר בעלי המניות בחברה, באג"ח לא סחיר של החברה ובכתבי אופציה לא סחירים למניות.

מבנה ההשקעה של בראשית בגילץ בנוי מרכישה של 5.58 מיליון מניות במחיר של 10.75 שקל למניה - השקעה של כ-60 מיליון שקל המהווים כ-17% ממניות החברה, וכן 60 מיליון שקל אותן תעמיד קרן בראשית לחברה כהלוואה כנגד הנפקת אג"ח שקליות (לא רשומות למסחר) לטווח ממוצע של 5 שנים ריבית שקלית של 8% לשנה. בנוסף יוקצו לבראשית ללא תמורה כ-3.416 מיליון אופציות להמרה למניות החברה תוך 6 שנים מהקלוזינג של העסקה במחיר מימוש של 13 שקל. המחיר הבסיסי של המניה בבורסה היום עמד על 10.8 שקלים המשקף לחברה שווי שוק של כ-300 מיליון שקל.

רוני בירם, יו"ר גילץ: "כניסתה של קרן בראשית לחברה תביא להגדלת אמצעיה הכספיים באופן משמעותי. מהלך זה יאפשר לחברה לקדם ולתמוך בהמשך ההתרחבות של גילץ ברכישת מתקנים סולאריים נוספים באירופה ובישראל".

מני וסרמן ורן גרודצקי, השותפים המנהלים של בראשית: "ההשקעה בגילץ, באמצעות השקעת הון וחוב זה לצד זה, תאפשר למשקיעים שלנו להינות מתשואה מתחום האנרגיה האלטרנטיבית, תוך בקרה סבירה על רמת הסיכון".

קרן בראשית שהוקמה השנה ע"י מני וסרמן, גבי פרל, רן גרודצקי ועו"ד צורי לביא, הינה קרן המנוף הגדולה בישראל אשר זכתה במכרז ממשלתי וגייסה 2 מיליארד שקל. הקרן מתמחה במחזור חובות, הענקת אשראי וביצוע השקעות בחברות ישראליות ראויות, המגייסות מקורות מימון על מנת לקיים ולפתח את פעילותן.

לגילץ 3 פרויקטים בתחום של אנרגיה סולארית בספרד ולפני כחודש וחצי חתמה גילץ על הסכם כוונות לרכישת שני פרויקטי גגות באזור מדריד בהשקעה של כ-90 מיליון שקל.

הכנסתה של קרן בראשית כמשקיעה בגילץ מצטרפת לגיוס משקיעים קודם שביצעו בירם ודויטש ביולי 2008. לאחר השלמת העסקה עם קרן בראשית יחזיקו בירם ודויטש 45.5% ממניות החברה, חברת רדמייל (מבעלי השליטה בבריטיש ישראל) תחזיק ב-15.2%, חברת רונין מקבוצת ג'ורג' חורש תחזיק בה ב-9.7% וקרן בראשית תחזיק ב-17%. היתרה , כ-12.6% תוחזק ע"י הציבור.