שותפיה של פריגו בקרליין תובעים 300 מיליון שקל בגין מכירתה

אלחנן שקד ונחום שנקל, המנכ"לים לשעבר של קרליין שהחזיקו בה (25%) ביחד עם פריגו, טוענים כי פריגו מכרה את קרליין לחברת אמיליה פיתוח ללא הסכמתם ובמחיר הנמוך משוויה האמיתי

המנכ"לים לשעבר של חברת קרליין, אלחנן שקד ונחום שנקל, שהחזיקו בה (25%) ביחד עם חברת פריגו (75%) באמצעות שותפות, תובעים מפריגו לשלם להם 25% משוויה של קרליין - כך נודע ל"גלובס". זאת, בטענה כי פריגו מכרה את קרליין לחברת אמיליה פיתוח ללא הסכמתם ובניגוד להסכם השותפות.

השניים הגישו תביעה, באמצעות עוה"ד אליעזר לויט וגילת מידן, במסגרת הליך בוררות אצל השופט בדימוס בועז אוקון, שהיקפה הכולל עומד על 300 מיליון שקל.

לפני 7 שנים הקימו חברת נ.א.ש תמרוקים שבבעלות שקד ושנקל וחברת פריגו העולמית שותפות לצורך ריכוז הפעילות של חברת קרליין. שקל ושנקל יצקו לתוך השותפות את המותג "נטורל פורמולה" שייסדו, ואילו פריגו הביאה לשותפות את חטיבת מוצרי הצריכה שלה, שכללה בין היתר גם את נקה כימיקלים ואגיס. בהסכם השותפות נקבע כי שנקל ושקד ישמשו כמנכ"לים של קרליין.

עוד נקבע בין הצדדים כי תוקפו של הסכם השותפות הוא ל-10 שנים, וכי הוא יתחדש אוטומטית לתקופה של 5 שנים נוספות בכל פעם. בתחילת נובמבר 2009 חתמו פריגו ואמיליה פיתוח על הסכם, לפיו האחרונה תרכוש את קרליין מידי פריגו תמורת 205 מיליון שקל.

עיתוי גרוע

בתביעה - שבה נתבעים גם קרליין, נקה כימיקלים ואגיס הפצה ושיווק - טוענים שקד ושנקל כי מכירת נכסי קרליין לאמיליה פיתוח, מבלי קבלת הסכמת חברת נ.א.ש, מהווה הפרה של הסכם השותפות בין הצדדים.

לטענתם, פריגו לא יכלה להביא את הסכם השותפות לקיצו לפני שחלפו 10 שנים, והיתה צריכה לקבל את הסכמתם לעיתוי המכירה.

השניים טוענים כעת כי פריגו בחרה לבצע את המכירה בעיתוי גרוע מבחינה כלכלית, וכי לפי תחזית הרווחים שפריגו הציגה לקרליין, שוויה של קרליין עומד על 600 מיליון שקל - כך שהיא נמכרה בנזיד עדשים.

שקד ושנקל טוענים, באמצעות עו"ד דניאל אברבנל ממשרד יגאל ארנון, כי הם זכאים לפיצויים ("פיצויי קיום") בסך 150 מיליון שקל עבור אובדן רווחים בגין התקופה שהשותפות היתה צריכה להתקיים, שעומדת, לדבריהם, על לפחות 14 שנים. בנוסף הם תובעים 150 מיליון שקל, בטענה כי קרליין נמכרה במחיר נמוך שאינו משקף את שוויה האמיתי.

מפריגו נמסר כי "החברה ניהלה תהליך מכירה תחרותי, במסגרתו התמודדו בשלבים השונים עשרות רוכשים פוטנציאליים, במטרה להשיג את התמורה המרבית עבור החברה. תהליך המכירה לווה על-ידי פועלים שוקי הון ובנק ההשקעות וויליאם בלייר. אלחנן שקד ונחום שנקל היו שותפים להצגת החברה וביצועיה בפני רוכשים פוטנציאליים".