לן בלווטניק התעניין ברכישת אחזקותיו של אלוביץ' ב-yes

כרגע לא ברור האם יהיה המשך למגעים עם בלווטניק, ונראה כי הסיכויים למימושם נמוכים ■ 4-5 קבוצות מתמודדות בימים אלה על חלקו של אלוביץ' ב-yes, ביניהן נמצאות הקרנות סקיי ופרמירה

המיליארדר האמריקני לן בלווטניק התעניין ברכישת חלקו של שאול אלוביץ' בחברת yes. בלווטניק באמצעות נציגיו ביקש לקבל פרטים על העסקה, אך כרגע לא ברור האם יהיה המשך למגעים, ונראה כי הסיכויים למימושה נמוכים.

4-5 קבוצות מתמודדות על חלקו של אלוביץ' ב-yes, ביניהן נמצאות הקרנות סקיי ופרמירה. על-פי הערכות, המגעים צפויים לתפוס תאוצה בעוד שבועיים, לאחר תום חופשת החגים בעולם.

אלוביץ' מחזיק ב-32.6% ממניות yes, אותן הוא מחוייב למכור כתנאי לרכישת בזק שמחזיקה 49.8% ממניות yes. הסיבה היא שלבזק אסור להגדיל את אחזקותיה מעבר לכך.

המכשול האחרון

אחזקתו של אלוביץ' ב-yes היא בעצם המכשול האחרון בדרך להשלמת עסקת בזק, אך יחד עם זאת סביר להניח כי לעסקה יתלוו תנאים נוספים לכשיסיימו רשות ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת את בדיקותיהם.

כזכור, אלוביץ' מכר את חברת 012 סמייל לאיש העסקים יוסי מימן רק לאחרונה, משום שלא יכול היה להחזיק בה במקביל לאחזקתו בבזק.

בלווטניק מתגורר בארה"ב ובלונדון. בשנה שעברה הוא דורג במקום ה-45 ברשימת האנשים העשירים של המגזין "פורבס" עם הון של 7 מיליארד דולר.

לפני כשנה ניהל בלווטניק משא-ומתן עם עופר נמרודי בניסיון לרכוש מידיו את העיתון "מעריב". כזכור, המשא-ומתן התפוצץ ברגע האחרון, לאחר שבלווטניק רצה לרכוש את כל מניות העיתון. במקביל, בלווטניק נכנס כשותף בחברת RGE של אביב גלעדי ואודי רקנאטי, המחזיקה בערוץ הספורט ובעוד מספר ערוצי תוכן.

עושרו ההתחלתי של בלווטניק הגיע מעסקים בתחום משאבי הטבע והתשתיות שהקים ברוסיה עם נפילת הקומוניזם. לכן הוא מוזכר לעתים כאחד האוליגרכים הרוסים, אף שהוא אמריקני מגיל צעיר.

כיום עסקיו של בלווטניק אינם מבוססים על השוק הרוסי אלא גם על השקעות באירופה ובצפון ודרום אמריקה, במגוון תחומים - החל ממשאבי הטבע, תשתיות ותעשיה וכלה בנדל"ן, תשתיות תקשורת ומדיה. בין היתר הוא מחזיק באחוזים בחברת Werner Media. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה רכש בלווטניק את חברת ההפקות של שחקן הקולנוע מל גיבסון.