יחימוביץ': "בן-דב חסלן מקומות עבודה"; פרטנר דוחה את הטענות

פרטנר אישרה היום דיבידנד חד-פעמי בסך 1.4 מיליארד שקל ■ יחימוביץ': "מטרידה העובדה שבן-דב מצטלם כשהוא תורם לטיפול שיניים חינם לילדים עניים, ובו בזמן מסכן את עתיד עובדי פרטנר ואת האפשרות שלהם להעניק טיפול שיניים לילדיהם" ■ בן-דב: "מצפה שח"כ יחימוביץ' תצטרף למאבק למען רפואת שיניים חינם"

ח"כ שלי יחימוביץ' הוציאה היום (ב') הודעה לעיתונות בנוגע לחלוקת הדיבידנד בפרטנר: "שיטת אילן בן דב לעסקים נחשפת, רוכשים חברה בהון עצמי אפסי, מפטרים מיד עובדים כדי להגדיל את הרווח, ואז מושכים מיד דיבידנד בסכום שערורייתי".

"לבן-דב לא היה שום חלק ביצירת הדיבידנד. שום נדבנות עתירה ביחסי ציבור לא תכפר על התנהגות אלימה כזאת. בן-דב מצטרף לשורה לא נעימה של חסלני מקומות עבודה".

כזכור, פרטנר אישרה היום דיבידנד חד-פעמי ענק בסך 1.4 מיליארד שקל כשכל בעל מניה יקבל 9.07 שקלים המשקפים תשואת דיבידנד חד-פעמית של כ-12%.

עוד אמרה ח"כ יחימוביץ': "רגע אחרי שרכש את פרטנר ובמהירות שיא שלח הביתה 120 עובדים, ממהר אילן בן-דב למשוך לעצמו דיבידנד עצום. משיכת הדיבידנד השערורייתית הזו, בצורה צינית ומיידית, אחרי שרכש את החברה בהון עצמי אפסי, מעידה שוב על הצורך הדחוף בתיקון החוק כך שהרגולטור יוכל לעשות כל שביכולתו על מנת לבצר את ההגנות הניתנות לעובדים".

"על דירקטוריון פרטנר שאישר את חלוקת הדיבידנד", כותבת יחימוביץ', "היה לבדוק ביסודיות את השלכותיה על פעילותה של החברה במתכונתה הקיימת, לרבות השפעתה על בטחונם התעסוקתי של עובדיה, אשר יצרו את הדיבידנד בעבודתם, שעה שלבן-דב לא היה כל חלק ביצורו".

"מטרידה העובדה שבן-דב, שהתמחה בנדבנות מלווה ביחסי ציבור, מצטלם כשהוא תורם לטיפול שיניים חינם לילדים עניים, ובו בזמן מסכן את עתידם של עובדי פרטנר ואת האפשרות שיש להם להעניק טיפול שיניים לילדיהם. אלה בדיוק אותם עובדים מסורים עליהם אמר כשרכש את החברה - תראו כמה אהבה, כמה תבונה, כמה חוכמה יש בארגון הזה" ומייד אחר כך הזדרז לשלוח הביתה 120 מהם. בן-דב אינו יצרן מקומות עבודה, הוא חסלן מקומות עבודה".

פרטנר לא נותרת אדישה

חברת פרטנר מצידה לא נותרה אדישה לדבריה של יחימוביץ' ודחתה אותם על הסף: "
חברת פרטנר הינה החברה היחידה שלא פיטרה עובדים בשנת משבר ושפל כלכלי, שנת 2009, מתוך מחויבות לעובדיה, ואף הגדילה את מצבת כוח האדם".

"דוד אבנר, מנכ"ל החברה, אף ציין כי מצבת כוח האדם בינואר 2010 תהיה גדולה מאשר המצבת שנרשמה בינואר 2009. חלוקת הדיבידנד הנוכחית אשר אושרה על ידי דירקטוריון חברת פרטנר וגובתה על ידי עבודה כלכלית של ארנסט אנד יאנג בדבר חוסנה הפיננסי של החברה, וכן של הבנקים הממנים הינם לצורך ייעול מבנה ההון של חברת פרטנר.
יצוין, כי גם לאחר חלוקת הדיבידנד, שיעור המינוף של פרטנר יהיה נמוך או דומה לתעשיית התקשורת בארץ ובעולם".

מהחברה הזכירו כי חולקת הדיבידנד משרתת את מטרותיהם העסקיות של כלל בעלי המניות, כאשר חלקו של הציבור הוא הגדול ביותר.

בהתייחס לפעילותיו הפילנתרופיות, בקש אילן בן דב למסור כי הוא מצפה שחברת הכנסת יחימוביץ' תצטרף למאבקו למען רפואת שיניים חינם לכלל אוכלוסיית ישראל ומקווה שתגלה רגישות לשאר הנושאים החברתיים הנמצאים תחת טיפול ארגון לוטוס שבבעלותו.
ארגון לוטוס פועל בין השאר למען תשלום השתתפות עצמית לתרופות לאלה שידם אינה משגת, קידום המחקר הרפואי מתן פתרונות ללמעלה מ-100,000 טיפולי שיניים חינם לילדי מדינת ישראל ועוד פעילויות רבות אחרות בתחום החינוך, הבריאות והרווחה.