אפריקה תמכור את מפעל תדיראן טלקום תמורת עשרות מיליוני שקלים

אפריקה של לב לבייב סיכמה עקרונית על מכירת המפעל לאיש העסקים משה כהן, בעלי חברת סיעתא ■ לבייב מחזיק במפעל ב-50% אותם יעביר לכהן, שייקח על עצמו חובות של עשרות מיליוני שקלים שצבר המפעל

לב לבייב ממשיך לממש. לאחר שהיום נודע כי אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל מכרה את אחזקותיה בחברה הפיליפינית Cyberzone Properties Inc, המחזיקה בפרוייקט נדל"ן בפיליפינים בתמורה לכ-63.5 מיליון שקל, ל"גלובס" נודע על מימוש נכס נוסף, והפעם מתחום התקשורת.

אפריקה ישראל של לבייב סיכמה עקרונית על מכירת מפעל תדיראן טלקום - מפעל המרכזיות הגדול בישראל בו היא מחזיקה 50%, לאיש העסקים משה כהן. כהן הוא מבעלי חברת סיעתא (SYATA), וככל הנראה חברתו תיקח על עצמה את החובות שצבר המפעל, המוערכים בעשרות מיליוני שקלים.

כן נודע ל"גלובס", כי כהן כבר נכנס לניהול המפעל, והוא ישמש כמנכ"ל החברה. עפ"י הערכות, כנראה וגם העובדים של המפעל יקבלו חלק מהבעלות על המפעל בצורה כזו או אחרת, אך הדברים טרם נסגרו סופית.

המפעל נמצא בקשיים זה זמן רב, ואפריקה ישראל והאחים שקד שמחזיקים ב-50% הנותרים מנסים למצוא פיתרון למצבו הקשה והיו ניסיונות שונים למכרו ללא הצלחה. נציין, כי כרגע מדובר על הסכם עקרונות בלבד, והצדדים ייכנסו לבדיקות נאותות כדי לקבוע מחיר סופי.

דובר אפריקה ישראל מסר בתגובה, כי "חברת אפריקה ישראל, בהיותה תאגיד עסקי בעל אופי יזמי מובהק, בוחנת מעת לעת בשים לב לתנאי השוק או לפניות יזומות אליה, הזדמנויות עסקיות למימוש נכסים ברווח ראוי. ככל שיעמוד על הפרק נושא הטעון דיווח הוא ידווח כמקובל".

מפעל תדיראן טלקום הוא המפעל הגדול בישראל לייצור מרכזיות לארגונים, והוא משווק מוצריו בארץ דרך תדיראן טלקום שירותים, שאותה רכש שלמה שמלצר. מרכזיות תדיראן מחזיקות בנתח שוק של עשרות אחוזים.

חברת סיעתא תוכנה שבשליטת משה כהן, עוסקת בתחום פיתרונות תקשורת לניהול לקוחות (CRM). באתר החברה היא מסבירה כי הפתרונות שלה כוללים מערכות שילוב טלפוניה ומחשבים (CTI), דוחות חיווי, ועוד. החברה הוקמה על ידי קבוצת משקיעים מקנדה וישראל, יש לה משרדים במדינות אלו והיא פועלת במרחב הבינלאומי.