ארדן מעוניין לספק לכל בית שני פחים להפרדת פסולת במקור

כך אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל ■ על מנת לעמוד בהצהרת הנשיא בוועידת האקלים בקופנהגן להפחית ב-20% את פליטת גזי החממה, המשרד לאיכות הסביבה מקדם השקעות באנרגיה סולרית, מיחזור, חיסכון בחשמל בשיתוף ושיפור והרחבת התחבורה הציבורית

לאחר האכזבה מוועידת האקלים בקופנהגן, התראיין הבוקר (ג') השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, לגלי צה"ל ונשאל בתחילת הראיון כיצד ישראל אמורה לעמוד בהבטחת הנשיא שמעון פרס בוועידה להפחית תוך עשור את פליטת גזי החממה בישראל ב-20%.

ארדן השיב כי משרדו הוא שסיפק כמובן לנשיא את הנתונים שאיפשרו לו להצהיר את ההצהרה שנתן. לדבריו, יש המון פעולות שמשרדו מקדם על מנת להפחית את פליטת גזי החממה. בין הפעולות שמנה: השקעות נרחבות באנרגיה סולרית, מיחזור, חסכון בחשמל בשיתוף אזרחי ישראל ושיפור והרחבת התחבורה הציבורית.

עם זאת, הדגיש ארדן כי יכולותיו של המשרד לאיכות הסביבה מוגבלות יחסית ולכן מוקם בתקופה הקרובה מנגנון בראשות מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני משום שלמשרד האוצר יש יותר מקלות וגזרים על מנת לממש את הפעולות הנחוצות.

עוד הוסיף ארדן כי כיום כמעט 10% מהפליטות בישראל נובעות מהפסולת הביתית, שרוב אזרחי המדינה בכלל לא שמים אליה לב. לדבריו של ארדן, במשרד לאיכות הסביבה מעוניינים לספק לכל בית בישראל 2 פחים להפרדת פסולת במקור - פח לפסולת רטובה-אורגנית ופח לפסולת יבשה.