סין חנכה הרכבת המהירה בעולם: עוברת 1,100 ק"מ ב-3 שעות

ממשלת סין השקיעה 17 מיליארד דולר בבניית קו הרמוני ■ מרבית הנוסעים בנסיעת הבכורה היו בני המעמד הבינוני שהתפתו לקסם החדשנות של הרכבת ויצאו ליום כיף

בסוף השבוע דהרה סין קדימה כאשר חשפה את שירות רכבתהנוסעים ארוכת הטווח המהירה בעולם. הרכבת המהירה הרמוני נסעה שלשום (שבת) 1,100 ק"מ בפחות משלוש שעות. היא יצאה מגואגנז'ו, בירת המחוז הדרומי גונאגדונג, והגיעה לעיר ווהאן, השוכנת במרכז סין. קודם לכן ארכה הנסיעה בין שני היעדים 11 שעות לפחות.

השיפור ממחיש שהשקעתה האדירה של סין בתשתיות מצמצמת באופן דרמטי את זמני הנסיעה בין יעדים שונים במדינה. עם זאת, עדיין לא ברור אם יש הצדקה כלכלית לשירות החדש, מכיוון שבתחום התחבורה נוקטת סין בגישה שאומרת "קודם נבנה והביקוש כבר ייווצר מעצמו".

56 רכבות ביום

מדיווחים בתקשורת הממלכתית עולה שהממשלה השקיעה 17 מיליארד דולר בבניית קו הרמוני, שארכה ארבע וחצי שנים. ווהאן השקיעה 2.4 מיליארד דולר בתחנת רכבת חדשה בעיצוב צרפתי, שכוללת 20 מסלולים ו-11 רציפים. מחירי הכרטיסים הם 780 יואן (115 דולר) במחלקה הראשונה, ו-490 יואן במחלקה השנייה. הרכבת בקו אמורה לפעול 56 פעמים ביום.

הרכבת המהירה בעולם, סין / צלם רויטרס

חברות התעופה של סין, שנמצאות גם הן בבעלות הממשלה, הגיבו להשקת הרכבת בהוזלה של הכרטיסים למחיר נמוך מזה של הרכבת. חברת התעופה צ'יינה סת'רן איירליינס, הפועלת מגואנגז'ו, מציעה כעת כרטיסים מראש במחיר החל מ-250 יואן, ומשיקה שירות שבמסגרתו יופעלו טיסות מדי שעה.

יקר מדי לפועלים

הואנג שין, מנהל שירותי רכבת הנוסעים בגואנגז'ו ריילוויי גרופ, אמר במהלך נסיעת הבכורה של הרכבת כי ייתכן שיהיה צורך לשנות את התמחור. אפילו כרטיס במחלקה השנייה עלול להיות גבוה מדי לקהל הנוסעים הפוטנציאלי הגדול ביותר - 20 מיליון העובדים באזור התעשייתי בדלתא של הנהר פרל בסביבות גואנגז'ו, שמוצאם ממחוזות במרכז המדינה.

מחיר כרטיס הלוך ושוב בשירות החדש שווה לשני-שלישים ממשכורתו החודשית הממוצעת של עובד מפעל. מרבית הנוסעים בנסיעת הבכורה היו בני המעמד הבינוני שהתפתו לקסם החדשנות של הרכבת ויצאו ליום כיף. "אנחנו לא נשארים בווהאן", אמר קיו צ'אויו, תושב גואנגז'ו שניסה את השירות החדש יחד עם קבוצה של ידידים. "אנחנו לוקחים את הרכבת הבאה חזרה לגואנגז'ו".