ועדת הכלכלה דחתה את הקפאת ההפחתה באגרת הטלוויזיה

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, החליט שלא לאפשר לפי שעה את ההקפאה ודרש לנהל דיון נוסף בשבוע הבא ■ מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר: משמעות המשך הפחתת האגרה - קיצוץ של 30 מיליון שקל מתקציב הרשות

ועדת הכלכלה של הכנסת לא אישרה את הקפאת ההפחתה באגרת הטלוויזיה. מדובר בחוק שהציע השר הממונה על רשות השידור, יולי אדלשטיין, שעבר אתמול (ב') בקריאה ראשונה בכנסת.

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, החליט שלא לאפשר לפי שעה את ההקפאה, לאור המוכנות של רשות השידור להוציאה לפועל בזריזות עוד לפני סוף השנה. אקוניס מחה על כך ודרש לנהל דיון נוסף בשבוע הבא.

על-פי החוק הקיים, מדי שנה אמורה אגרת הטלוויזיה לרדת ב-5% נוספים. כיום עומדת האגרה על כ-370 שקל, והיא נחשבת לאחת הנמוכות בעולם.

למרות החלטה מוקדמת על בלימת ההפחתה, באוצר ביקשו לפני כחודש לחדשה לנוכח אי-ההתקדמות בדיונים על הרפורמה ברשות.

עם התחדשותם השר אדלשטיין גיבש את החוק להקפאת ההפחתה בהכשרת האוצר.

מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, מסר בתגובה: "אני מקווה שבימים הקרובים יתקיים דיון נוסף. אני מניח שכל הגורמים הנוגעים בדבר מבינים היטב שלא יעלה על הדעת שבימים בהם ניתנות הקלות לערוצים 2 ו-10 יקוצצו כ-30 מיליון שקל מתקציב רשות השידור - זו משמעות המשך הפחתת האגרה.

"לא נראה לי הגיוני וסביר שבוויכוח בין האוצר לבין הוועדים בנוגע לרפורמה יענישו את השליח, קרי רשות השידור, שגם בתנאים הקשים בהם היא מצויה מצליחה לקיים שידור איכותי הן ברדיו והן בטלוויזיה - ועל כך הסכים גם יו"ר ועדת הכלכלה, שפועל רבות למען השידור הציבורי.

"בסיטואציה בה לא תבוטל הפחתת האגרה, יגיע הגירעון הצפוי של רשות השידור ל-130 מיליון שקל".