פימקו: אג"ח קונצרניות עדיפות על אג"ח ממשלתיות ב-2010

פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעול: "המכירות המעטות של אג"ח קונצרניות יעזרו לאותן אגרות חוב להציג תשואה עדיפה על אג"ח ממשלתיות במהלך שנת 2010"

פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, כי המכירות המעטות של אג"ח קונצרניות יעזרו לאותן אגרות חוב להציג תשואה עדיפה על אג"ח ממשלתיות במהלך שנת 2010. כך מעריך מארק קיסל, מנהל חטיבת האג"ח הקונצרניות בפימקו.

ההיצע של אג"ח ממשלתיות מטפס בקצב של 30% בעוד שהיצע האג"ח הקונצרניות הולך ויורד. "התאגידים מכרו אג"ח ביותר מ-1 טריליון דולר בשנה האחרונה, והשיפור במצב הכלכלי מאפר ללווים להציג מאזנים טובים יותר", כתב קיסל בסקירה של פימקו.

התשואה לפדיון על אג"ח קונצרניות בעלות דירוג "השקעה" עומדת על 4.87% בממוצע, או 1.93% מעל התשואה על אג"ח ממשלתיות. המרווח התכווץ מ-6.04% בשנה שעברה. עקום התשואות על אג"ח זבל ירד ל-6.5% מ-18.2% בסוף 2008.

נזכיר כי אתמול (ב'), דיוויד גרינלאו, הכלכלן הראשי של מחלקת האג"ח במורגן סטנלי אמר כי התשואה לפדיון על אג"ח 10 שנים ארה"ב תטפס ב-40% ל-5.5% במהלך שנת 2010. מדובר בשיעור העלייה השנתי החד ביותר מאז 1999.

הזינוק בתשואה לפדיון על האג"ח הממשלתיות תעלה את הריביות על משכנתאות ל-30 שנה ל-7.5% עד 8% - הרמה הגבוהה ביותר מזה עשור. אם מורגן סטנלי צודק בהערכותיו, נראה כי אלה שישקיעו בחסר ("שורט") על אג"ח ארה"ב ירוויחו.

משקיעי האג"ח דורשים תשואה גבוהה יותר על אג"ח ארה"ב והעלו החודש את הריביות בשיעור החד ביותר מאז ינואר. המשקיעים חוששים כי נסיונותיו של ברק אובמה להתניע את המשק האמריקני באמצעות הגדלת ההוצאות הממשליות תותיר את הגירעון התקציבי על 1 טריליון דולר.