התקדמות בין חב' החשמל לאוצר בנושא הצמדת הפנסיה למדד

ל"גלובס" נודע כי סגן הממונה על השכר הציע לגמלאי החברה את אותו פיצוי שנתן לשאר עובדי המדינה כאשר עברו לפנסיה צמודת מדד, קרי, תוספת של 5% עד 12%, אך דרש, בד בבד, לנכות את הדרגות אשר קיבלו הגמלאים אחרי הפרישה

התקדמות במו''מ בין חברת החשמל למשרד האוצר. ל"גלובס" נודע כי אמש (ב') נועדו נציגי העובדים עם אנשי אגף הממונה על השכר באוצר, בראשות אילן לוין, ודנו בנושא הצמדת הפנסיה של הגמלאים למדד המחירים לצרכן.

נזכיר כי כעת צמודה הפנסיה של גמלאי החברה לשכר העובדים הפעילים. ל"גלובס" נודע כי סגן הממונה על השכר, ברק שטרוסברג הציע לגמלאי החברה את אותו פיצוי שנתן לשאר עובדי המדינה כאשר עברו לפנסיה צמודת מדד, קרי, תוספת של 5% עד 12% (בהתאם לשנת הפרישה) אך דרש, בד בבד, לנכות את הדרגות אשר קיבלו הגמלאים אחרי הפרישה.

ממשיכים להתקדם

הגמלאים של חברת החשמל ממשיכים להתקדם בדרגה גם אחרי פרישתם. מדובר בסכום של כ-460 מיליון שקל. בנוסף, דורש הממונה על השכר לנכות 160 מיליון שקל נוספים בגין חריגות שכר שנמצאו בחברה, בהתאם לדו"חות מבקר המדינה והממצאים בחברה.

סך הכל, מדובר על תשלום של 300 מיליון שקל. גמלאי החברה הסכימו להצעה אך בלי שני הסייגים: הם אינם מוכנים לוותר על הדרגות שכבר ניתנו, ומסרבים להוריד מהסכום את 160 מיליון השקלים בגין החריגות. לפיכך, תג המחיר עבור חברת החשמל לצורך מעבר לפנסיה צמודה למדד עומד על כ-850 מיליון שקל.

ההפרש בין הצעת האוצר לבין זו שהציעו העובדים עומד עתה על חצי מיליארד שקל. באוצר סבורים כי ההצעה שנתנו אמש הינה נדיבה שכן הם מציעים את אותו מענק שהציעו לכלל עובדי המגזר הציבורי שעברו להצמדה למדד בשנתיים האחרונות.

הצמדה ללא אישור

אך יחד עם זאת, אין זה צודק לאשר גם אישור בגין שחיקה וגם קידום בדרגה. כמו כן, סבורים באוצר, הממונה על השכר אינו יכול לוותר על השבת כספים שניתנו בניגוד לדין וללא אישורו. במסגרת ההסכמים עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הוסכם כי הפנסיה של גמלאי המגזר הציבורי תוצמד למדד ולא לשכר העובדים הפעילים.

לצורך כך, סוכם על מנגנון פיצוי בגין שחיקת השכר החל משנת 2000, כאשר מי שפרש בשנה זו יקבל 12% פיצוי, וכל שנה יופחת הפיצוי בנקודת אחוז אחת, כך שמי שפרש בשנת 2008 יקבל 5% בלבד. עם זאת, גמלאי חברת החשמל, צה"ל והאוניברסיטאות סירבו לאמץ את מנגנון ההצמדה החדש.