מדד מנהלי הרכש זינק בדצמבר ל-60 נק'; הגבוה זה 4 שנים

זאת לעומת צפי כי ירשום ירידה קלה ל-55.1 נקודות, זאת לעומת רמה של 56.1 נקודות שנרשמה בחודש הקודם ■ בחודש ינואר 2009 נפל מדד מנהלי הרכש של שיקגו לשפל של 31.4 נקודות

מדד מנהלי הרכש של שיקגו זינק בדצמבר ל-60 נקודות, מדובר ברמה הגבוהה ביותר שרשם המדד מאז ינואר 2006, עפ"י "בלומברג" (נציין כי במרקטווץ' נאמר כי הרמה היא הגבוהה מזה 16 חודשים). זאת, לעומת צפי כי ירשום ירידה קלה ל-55.1 נקודות, זאת לעומת רמה של 56.1 נקודות שנרשמה בחודש הקודם.

הנתון אשר קריאה שלו הגבוהה מ-50 נקודות מצביעה על התרחבות בפעילות הכלכלית של העסקים באיזור שיקגו, מצטרף לנתוני המאקרו שפורסמו לאחרונה שהצביעו על שיפור במצבה הכלכלי של ארה"ב. נזכיר כי בחודש ינואר 2009 נפל מדד זה לשפל של 31.4 נקודות.

עם פרסום הנתון עברו המדדים המובילים בוול סטריט להיסחר במגמה מעורבת לאחר שבפתיחת יום המסחר רשמו ירידות קלות. לעומת זאת מחירן של אגרות החוב הממשלתיות עברו לירידות לאחר פרסום הנתון.

בזכות התמריצים מהממשל ומבצעי המכירה המוזלים, עלו הביקושים שהפחיתו את רמות המלאי, אשר עודדו את היצרניות להגביר את הייצור לקראת תחילת העשור. בנוסף השיפור שנרשם בשוק העבודה הוביל לעלייה נוספת בהוצאות הצרכנים, אשר מהוות כ-70% מהפעילות הכלכלית בארה"ב.