עדכונים למכשירי ה-GPS: תצוגת נתיבים ועומסי תנועה

Nav N Go ו-MIO מציעות הודעות גראפיות על שלטי חוצות ומידע נתיבים המופיעים בכבישים, שאמורים לעזור לנהגים להתמצא במרחב שלהם בקלות רבה יותר

חברות ה-GPS החלו בעדכוני תוכנה למכשירי הניווט שלהם ביומיים האחרונים. Nav N Goו-mio מציעות הודעות גראפיות על שלטי חוצות ומידע נתיבים המופיעים בכבישים, שאמורים לעזור לנהגים להתמצא במרחב שלהם בקלות רבה יותר.

פיצ'ר שלטי החוצות ומידע נתיבים ממחיש על-גבי המסך בצורה ברורה את הסביבה המופיעה לעיני הנהג בכביש. התכונות האלו מופיעות בצורה דומה בין החברות השונות, כאשר על-גבי המסך עצמו מופיעים שלטי הכוונה המצויים לאורך מסלול הנסיעה. אלה משמשים עזר ויזואלי להמשך הנסיעה ליעד המבוקש, ואף מסייעים בהתמצאות טובה יותר בכביש. השלט הרלוונטי מופיע בולט ומודגש באופן ברור על גבי המסך, על-מנת להקל על הנהג לאתר את השלט המכוון לדרך שבחר. לחלופין, בתחתית מפת המסלול, מופיעים חיצים המורים על כל נתיבי הנסיעה. הנתיב הרלוונטי מופיע מואר ומודגש באותו האופן, על-מנת לאפשר לנהג לא לסטות מהנתיב המתאים, כך שלא יפספס את הירידה הנכונה מהכביש.

תוכנת MIO / צלם יחצ

תוכנת IGO / צלם יחצ


העדכון לתוכנות iGO8 ו-iGO amigo של Nav N GO ניתן בחינם. כמו כן, העדכון על הנתיבים ניתן בחינם במכשירי MIO מסדרת ה-Moov וה-Spirit והעדכון על שלטי החוצות אפשרי רק במכשירי ה-Spirit כרגע, גם כן בחינם.

עומסי תנועה ב-MIO

MIO מציעה עדכון המאפשר למכשירים הקיימים שלה לקבל דיווחים על עומסי תנועה (טכנולוגיית TMC).

בניגוד לדגם Moov 380 שחייב את הלקוחות להשתמש ברשת הסלולרית של פרטנר לצורך קבלת הדיווחים (וגם אחזקת קו סלולרי), העדכון החדש משתמש בטכנולוגיית רדיו FM, כך שהלקוח צריך לשלם תשלום חד פעמי של כ-150 עד 350 שקל לדגמים מסדרת ה-Moov עבור השירות. מחיר למכשירי ה-Spirit עדיין לא נקבע. דיווחי התנועה אמורים להפנות את הנהג לדרכים מהירות יותר, על-מנת שהוא לא יתקע בפקקים.