שנה חדשה, צרה חדשה: אלרן השקעות מושעית מהמסחר

הבורסה השעתה את אלרן השקעות והחברה הבת אלרן נדל"ן מהמסחר עקב אי פרסום דו"חות כספיים ■ לאחרונה הגיעה החברה להסדר חוב עם נושיה, במסגרתו יומרו 60% מהחוב של המוסדיים למניות ו-40% יומרו לסדרת אג"ח חדשה בהיקף של 23 מיליון שקל

הצרות באלרן השקעות לא נגמרות: לאחר שהגיעה למתווה הסדר חוב עם נושיה לפני כשלושה שבועות, מודיעה היום (א') הבורסה על השעיית ניירות הערך של החברה ושל החברה הבת אלרן נדל"ן מהמסחר עקב אי פרסום הדו"חות הכספיים של הרבעון הקודם.

כזכור, אלרן השקעות הגיעה בדצמבר 2009 להסדר חוב עם נושיה, במסגרתו יומרו 60% מהחוב של המוסדיים למניות ו-40% יומרו לסדרת אג"ח חדשה, מגובה בביטחונות בנכסים שאינם משועבדים לבנקים. היקפה של סדרת האג"ח החדשה הינו 23 מיליון שקל. האגרות ייפרעו ב-3 תשלומי קרן וריבית ב-25 בדצמבר בשנים 2015-2017. האג"ח תהיינה צמודות מדד עם ריבית שנתית של 7%.

בנוסף, גדי ודורי דנקנר, בעלי השליטה החברה, התחייבו להזרים לה 8 מיליון שקל בנוסף ל-2 מיליון שקל שהזרימו לה ב-2009. לאלרן השקעות, שכשלה כמעט בכל השקעה אליה הכניסו אותה הדנקנרים, גירעון של 237 מיליון שקל בהון העצמי והערת "עסק חי". החברה חייבת 122 מיליון שקל בגין שתי סדרות אג"ח שהנפיקה.