הפורטל הערבי בוקרא הושק מחדש בהשקעה של כ-2 מיליון שקל

הטכנולוגיה עליה מתבסס האתר החדש מאפשרת ללמוד את העדפות הגולש, ובהתאם לכך מציעה לו תוכן נוסף רלוונטי ■ באתר מופיעים גם פורומים עם מומחים בתחומים שונים, לצד מערכת טוקבקים ותכני וידיאו

פורטל בוקרא, הפונה לגולשים במגזר הערבי בישראל, הושק בעיצוב חדש, בהשקעה מוערכת של כ-2 מיליון שקל. הטכנולוגיה עליה מתבסס האתר החדש מאפשרת למערכת האתר ללמוד את הרגלי והעדפות הגולש, ובהתאם לכך מציעה לו תוכן נוסף רלוונטי, שעשוי לעניין אותו.

חידוש נוסף באתר מתייחס לתוכן הגולשים, כאשר באתר החדש מופיעים גם פורומים עם מומחים בתחומים שונים, לצד מערכת טוקבקים. כן מאפשר האתר לתרגם את כל התכנים המופיעים באתר לשפות נוספות בהן עברית, במטרה לקרב בין המגזרים השונים בישראל.

באתר מדגישים כי כעת יש דגש מיוחד באתר על תכני וידיאו ושירים, המאפשרים לצפות ולהאזין בטכנולוגיית סטרימינג. כך, יכולים גולשים לייצר לעצמם ספריית פלייפליסט אישית. לדברי האתר, ספריית הוידיאו בבוקרא צפוייה להיות הספריית המקוונת הגדולה בעולם הערבי.

לדברי ג'אדה זועבי, מנכ"לית האתר, "רשת האינטרנט הפכה בשנים האחרונות למדיה המרכזית של המגזר הערבי. 75% מהציבור הערבי בישראל הם מתחת לגיל 35. רבים מהצעירים בגילאי 15-35 מבלים שעות ארוכות בחיפוש מידע ובידור באינטרנט. מאחר והמדיה המובילה בישראל, הטלוויזיה, אינה פונה כלל לציבור הערבי במדינה, האינטרנט הפך להיות המקור המרכזי למידע על המתרחש בישראל עבור הערבים במדינה".

לדבריה, "הפורטל שם לו למטרה לצמצם את פער הידע בין הציבור הערבי ליהודי במדינה, תוך הספקת תוכן איכותי, ברמה עיתונאית גבוהה, המכסה את כל תחומי העניין של האזרחים הערביים במדינת ישראל".

אתר בוקרא הוקם ב-2006, כאתר עצמאי שאינו תלוי בעיתון מודפס, על ידי זועבי ובעלה באהר, והוא חלק מקבוצת יארא - קבוצת המדיה ושמחזיקה גם בחברת פרסום השנייה בגודלה במגזר הערבי (על פי יפעת בקרת פרסום), והיחידה שמפעילה שילוט חוצות במגזר הערבי.