אלמנתו של אריק קרפ: "הם דפקו לו את הראש באספלט"

שרה קרפ, שהיתה עם בעלה בלילה הנורא בו הוכה למוות ע"י צעירים בטיילת תל-ברוך, אמרה על דוכן העדים: "כשאני רואה את פניהם אני נזכרת בדיוק מה כל אחד מהם עשה לאריק; ראיתי את הרצח שלו מול העיניים"

שרה קרפ, אלמנתו של אריק קרפ ז"ל שנרצח באכזריות בחודש אוגוסט בטיילת בחוף תל-ברוך בתל-אביב, התייצבה הבוקר (א') על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, עם פתיחת שלב העדויות במשפטם של 4 הנאשמים ברצח.

אלמנתו של קרפ, שהותקפה באותו ערב יחד עם בתה, התקשתה לשמור על קור רוח לאחר שראתה את פניהם של הנאשמים ברצח בעלה. במהלך העדות היא השיבה לשאלות הסניגורים בטונים גבוהים והיתה נסערת במיוחד. "רצחו את בעלי בדם קר", אמרה. "ככה סתם בלי סיבה".

עדותה של קרפ חשפה את היריבות שהיתה לבעלה עם גיסה, שגרמה לה לחשוב תחילה שהוא זה ששלח אליהם את הרוצחים. "לא ידעתי מה לחשוב, הם היו מסוכסכים", הסבירה בעדותה מדוע שלחה את החוקרים אליו. בהמשך נחשף סכסוך אחר שהיה לאריק קרפ ז"ל עם האחים לוזון על רקע מגרש משותף, אך היא דחתה את הדברים על הסף. "זה לא רלוונטי", ציינה.

"אני לא ישנה כבר לילות"

בהמשך עדותה, שחזרה קרפ את אירועי אותו לילה נורא בטיילת בתל אביב. "ראיתי שהם מרביצים לבעלי, בועטים בו, זורקים אותו על האספלט. לפני שהמשכתי צפונה ראיתי את המקומות שבהם הם היכו אותו: בפרצוף, בבטן, על ידי גורילות", אמרה בכעס.

"מספר אחד החזיק אותו, שתיים ושלוש הרביצו לו. באותו זמן הפילו אותי ואת הבת שלי. הם דיברו ביניהם בצעקות. ניסיתי לחלץ את בעלי, תפסתי לו את היד אבל הם הפילו אותי. הייתי בשוק. כשראיתי את הפרצופים שלהם עכשיו נזכרתי בדיוק מה כל אחד מהם עשה".

סניגוריו של אחד הנאשמים קטע את דבריה וביקש מקרפ שתענה על השאלות בצורה עובדתית. "עובדתית", ענתה קרפ בזעם, "בעלי נרצח בדם קר. אני ראיתי את הרצח שלו מול העיניים. אני לא ישנה כבר לילות. כל יום שישי אנחנו חושבים על מה שקרה בים".

ההגנה: יש פער של 6 שעות בין הלינץ' למותו של קרפ

סניגורי הנאשמים בלינץ' ניסו לבסס את קו ההגנה על מרווח הזמן שבו שהה קרפ לבדו לאחר שהותקף. לדבריהם, במקביל לסכסוכים עם גיסו ועם האחים לוזון, קרפ היה מסוכסך עם אנשים נוספים על רקע עיסוקו הנוסף כחלפן כספים.

סניגורו של עבד אל-רחמן עדס, עו"ד אשר חן אמר לחדשות 2 באינטרנט כי אין לדעת מה אירע מפרק הזמן שבו הם סיימו להכותו עד לפרק הזמן שבו הוא נמצא מת במי המעגן. "יש פער של שש שעות", ציין עו"ד חן. "מאחר שהיו לו סכסוכים, יכול להיות שהוא נרצח על ידי מישהו אחר".

"הם דפקו לו את הראש באספלט", טענה קרפ בתגובה בניסיון לשבור את תאוריית ההגנה לפיה קרפ מת לבסוף בגלל שטבע במים. עורך דינו של אחד החשודים פרש בפני קרפ עדויות של אנשים שהיו באותה שעה בחוף, לפיהן בעלה המנוח נצפה רץ לכיוון שדה התעופה דב לאחר התקיפה הברוטאלית. "הם רצחו את בעלי", ענתה בתגובה. "הוא לא יכול היה לרוץ אחרי שדפקו לו את הראש באספלט".

"לא מצליחה להבין למה הם עשו את זה"

בראיון מיוחד לחדשות 2, כחודשיים לאחר רצח בעלה, שיחזרה שרה קרפ את אותו הערב האחרון בחייה עם אהוב ליבה. לאחר זוגיות של 25 שנה עם אריק שהתאפיינה במסירות, אהבה אין קץ לא מעט חלומות נאלצת שרה קרפ להתמודד עם מות בעלה האהוב אריק.

לדבריה, הכל עבד כשורה עד ללילה ההוא שבו התפרקו לה החיים, אז בטיילת. "למה עשו את זה? הוא לא עשה להם שום דבר, הוא לא דיבר איתם, לא התעמת איתם", ניסתה בזמנו שרה קרפ להבין ללא הצלחה. "הוא אהב הכל, בעיקר לשמוח, לרקוד. הוא אהב לחיות, הוא אהב את החיים. ביום אחד ככה נגמרים החיים, ואפילו לא ביום, בדקה".

חום הקיץ של ליל ה-15 באוגוסט הוביל את שרה, אריק והבת אוטיליה אל הטיילת של חוף תל ברוך בתל אביב. "בעלי לא היה טיפוס שהיה מתעמת עם מישהו, הוא לא דיבר איתם. הוא לא... שום דבר", היא שיחזרה.

"התחננתי שלא יעזבו אותנו"

על פי כתב האישום, צעיר שעבר על יד הספסל שעליו ישבו בני המשפחה, ביקש מאריק שיסדר לו את אחת הנשים שאיתו. אז ביקשה המשפחה לעזוב את המקום כדי להימנע מעימות אבל הצעיר הזעיק את חבריו. הם הגיעו והחלו להכות את אריק, שרה ואוטיליה.

"צעקתי כל הזמן עזרה, טלפון. רק כשאיזה זוג שהגיעו באמת והם זוג ישראלים, והם עזרו לנו והם באמת לא עזבו אותנו. פשוט התחננתי אליהם שלא יעזבו אותנו". אחר כך הצליחו הבנות להימלט ולקבל עזרה, אך הצעירים המשיכו להכות את אריק עד שהתמוטט. שרה והבנות כנפגעות עבירה כמעט ולא מקבלות תמיכה מן המדינה. הן מתקשות לספק אמצעי מחייה ונתמכות על ידי משפחתן. כעת כל מה שניתן למשפחה לקוות זה שיוקמו מרכזי הגנה, סיוע ותמיכה נוספים, ויישונה החוק כדי שיאפשר עזרה לקורבנות הרבים שנפלטים ממעגל האלימות.

כתב האישום נגד הצעירים: רצח בדם קר

שלושת הנאשמים ברצח הם ג'מיל עדס (25), עבד אל-רחמן עדס (21) וקטין בן 17 מג'לג'וליה. "הם רצחו את הנאשמים בדם קר, בלא שקדמה לכך התגרות לפני המעשה", נכתב בכתב האישום. השלושה מואשמים גם בעבירות נוספות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ותקיפה בנסיבות מחמירות. ה "הנאשמים המטירו בתקיפתם סדרת אגרופים חזקים בפניו, בחלקי ראשו, בפלג גופו העליון, ובעטו בו בעוצמה, בראשו ובצלעותיו", נכתב בכתב האישום. "גם לאחר שנפל המשיכו הנאשמים בתקיפה ולא שעו לבקשתו לחדול מהמעשים". לאחר שקרפ ז"ל הצליח לקום על רגליו, רדפו אחריו השלושה, הפילו אותו בשנית והמשיכו להכותו. קרפ סבל מפגיעה רב מערכתית, וגופתו נמשתה מהמים בבוקר שלמחרת.