מפרקת את הדואופול

נענע10 השיגה את החברות הנחשקת בפייסבוק ותקבע עובדות וירטואליות חדשות

למרות שנכון להיום מדובר עדיין בסכומים קטנים המופנים לפרסום בפייסבוק, יחסית לפלטפורמות הפרסום "הוותיקות" יותר ברשת (5-7 מיליון שקל בשנה), גם בישראל, פייסבוק ממשיכה לצבור תאוצה, ולפי הערכות שונות תרכז בעתיד הלא רחוק חלק גדול מתקציבי האון-ליין.

על-פי סקר TIM לחודש נובמבר, פייסבוק עקפה את אתר ynet בשיעור החשיפה השבועי עם 61.2% ו-58.4% בהתאמה, והיא מדורגת בשלישיית האתרים המובילים בישראל, אחרי וואלה וגוגל. גם בעולם הצליחה פייסבוק לגבור על אתרי תוכן מסורתיים, והיא מדורגת במקום הרביעי בצמרת האתרים המובילים בעולם, אחרי גוגל, מיקרוסופט ויאהו.

לישראל פרצה הרשת החברתית של מארק צוקרברג באמצע 2007, ובמהרה היא הפכה לשירות אינטרנטי פופולרי וטרנדי. בדצמבר 2007 התברגה פייסבוק לראשונה בסקר TIM במקום ה-11, עם שיעור חשיפה שבועי של 20.8%, ועם כ-200 אלף משתמשים ישראליים. כיום, יש בפייסבוק כ-2.5 מיליון משתמשים, 58% מהם הם צעירים מעל גיל 18 וזמן השהייה באתר עומד כל כ-27 דקות בממוצע.

לפייסבוק יש 3 סוגים של כלים מרכזיים: מודעות מילים קטנות המופיעות בעמודים הפנימיים של הרשת, באנרים גדולים בעמוד הבית וכלים פרסומיים המיועדים ליצירת אינטראקציה. בנענע10 מקווים כי שטחי הפרסום האינטראקטיביים יאפשרו להגדיל את התקציבים הקטנים יחסית, שמופנים לפייסבוק בישראל.

מדובר בבאנר אינטראקטיבי המופיע בדף הבית של כל משתמש, שאליו מוזמן הגולש להגיב בתוך הבאנר עצמו, וליצור מעורבות אישית. המפרסמים, מצדם, יכולים ליצור קישורים מהמודעה לעמוד ה-Fans של המותג, לטופס משוב או לסקר, או לאפליקציה שפיתח המפרסם. בנוסף, יכול המפרסם לבצע פילוח של קהל המטרה שייחשף לפרסום על בסיס נתונים דמוגרפיים.

כך, בימים שבהם כולם רוצים להיות "חברים" בפייסבוק, הצליחה נענע10 לזכות בחברות הנחשקת, וכנראה גם לפתוח את שוק האינטרנט הישראלי, הנשלט על-ידי הדואופול ynet-וואלה, ואולי אף לקבוע בעתיד עובדות וירטואליות חדשות.