"המשטר באיראן קרוב לקריסה; עלינו להכיר בישראל"

כך אמר בכיר לשעבר במשמרות המהפכה באיראן, בראיון לעיתון "בנגקוק פוסט" ■ קורא למדינות המערב לתמוך בתנועות האופזיציה באיראן

בכיר לשעבר במשמרות המהפכה באיראן אמר היום (א') בראיון בלעדי לעיתון "בנגקוק פוסט", כי המשטר באיראן עומד בפני קריסה שלל משש וכינה את הנשיא מחמוד אחמדינג'אד "משוגע".

הבכיר, מוחמד רזה-מהדי, נמלט מאיראן ב-2008 לאחר שנידון ל-73 שנות מאסר בגין מה שהוא מכנה "עבירות שטחיות". לדבריו, "אחמדינג'אד כבר הרס את היחסים עם מדינות רבות והפך אותם לאויבות של איראן. זה גרם לעם האיראני נזק רב. הרעיונות שלו מסוכנים".

באחרונה מנסות תנועות האופוזיציה באיראן לחדש את גל המהומות שהחל לאחר בחירתו של אחמדינג'אד לכהונה נוספת, ככל הנראה בעקבות זיוף תוצאות הבחירות. ביום שישי אמר אחד ממנהיגי האופוזיציה, מיר חוסיין מוסאווי, כי הוא מוכן להקריב את חייו על מנת להבטיח את זכותם של האיראנים למחות כנגד הממשלה.

מהדי טוען בראיון היום כי בעבר הוא היה יד ימינו של המנהיג הרוחני האייתולה עלי חמינאי. הוא טוען כי ארצו צריכה להישאר רפובליקה מוסלמית, אך יש להפריד בין הדת והפוליטיקה.

"הפקידים הטובים צריכים לעזור לעם ולממשלה ואילו את הפקידים הרעים יש לנשל", אמר מהדי. הוא הוסיף כי לאיראן יש מניע להדק את היחסים הבינלאומיים עם המערב, והוא המצב הכלכלי הקשה השורר במדינה.

בהתייחסו לישראל, אמר מהדי: "הבעיות הפנימיות של ישראל הן ענייניה ולא עניינינו. אל לנו להתערב בעניינים אלה. זה לא נוגע לנו. עמדתי היא שלישראל יש את הזכות להתקיים ועלינו להכיר בה".

מהדי הציע למדינות המערב לסגת מהסנקציות כאמצעי ענישה ובמקום זאת לתמוך בתנועות האופוזיציה ולא להכיר במשטרו של אחמדינג'אד.