תשובה: "מאמין בפוטנציאל הארץ ישראלי; נקדח ונמצא עוד גז"

תשובה בראיון בערוץ 2: "מניות זה דבר שעולה ויורד אבל גז בטוח ימשיך להיות ותמיד יצטרכו אותו; הפוטנציאל לשימושים בו הוא אדיר" ■ "המדינה עברה את המשבר באופן הטוב ביותר בו יכולה מדינה לעבור משבר"

יצחק תשובה אשר שתיים ממניות שבשליטתו הצטרפו היום למדד המעו"ף, אבנר יהש ודלק קידוחים , פתח היום את יום המסחר הראשון של העשור בבורסה של ת"א.

בראיון שקיים איתו היום (א') אחה"צ עודד בן עמי בתוכנית שש עם... בערוץ 2 ענה יצחק תשובה לשאלה כמה באמת גדולות התגליות: "התגליות גדולות מאד מאד מאד". לדבריו "התגליות מאפשרות לישראל להפוך למדינה עצמאית באנרגיה למשך הרבה שנים, כל הגז שיסופק לה יהיה כחול לבן".

בהתייחסו לשאלה כיצד תהנה המדינה מתגליתו הבהיר תשובה "אנחנו נצטרך להעביר למדינה תמלוגים ולכן גם המדינה נהנית מהתגלית". על חברת החשמל שכרגע הינה הרוכשת הגדולה מהשותפות אמר תשובה "בהחלט יש משמעות לכך שחברת החשמל תרכוש את הגז מחברה ישראלית ולא תוציא את ההוצאה הזו אצל חברה זרה. מדובר בהכנסה גדולה מאד למשק הישראלי".

על העליות החדות שמאפיינות בתקופה האחרונה את מניות חברות חיפושי הגז והנפט אמר תשובה "מניות זה דבר שעולה ויורד אבל גז בטוח ימשיך להיות ותמיד יצטרכו אותו".

תשובה הבהיר כי לאחר המבחנים שערכה השותפות נראה כי יש כמויות אדירות של גז, בקנה מידה בינלאומי וכי מדינת ישראל תהפוך לשחקן בינלאומי בשוק זה, והסביר כי רק בקידוחים הימיים תמר ודלית מדובר בסדר גודל של מעל 250 BCM (ביליון מטרים מעוקבים), זאת כאשר בכל מדינת ישראל מתתכמת הצריכה השנתית בכ-4 BCM.

תשובה הדגיש "אנחנו מאמינים בפוטנציאל הארץ ישראלי ובעזרת השם אנחנו נמשיך לקדוח ונמצא עוד גז ונפט". וציין כי "הגז הישראלי הוא גז נקי, משובח בקנה מידה בינלאומי ומדינות רבות מתעניינות בו בהן גם איטליה והולנד. לא רחוק היום בו נייצא את הגז גם מעבר לים". לדבריו המשמעות היא כי הדבר יתן דחיפה להתפתחות המשק הישראלי, להשקעה בתשתיות, במפעלים, באוניברסיטאות".

על התמודדותה של ישראל עם המשבר העולמי אמר תשובה "המדינה עברה את המשבר באופן הטוב ביותר בו יכולה מדינה לעבור משבר. מדינות חזקות וגדולות כמו ארה"ב ואירופה הקלאסית צריכות ללמוד מאיתנו איך לנהל משברים".