האם נציגי הממשלה יכהנו בוועדה לבדיקת תעריפי בזק?

בינתיים נבחרו 5 חברים, וקיימת מחלוקת על צירוף שני נציגי ממשלה ■ הוועדה תגבש המלצות על מדיניות התעריפים הרצויה בשוק התקשורת

ועדת התעריפים החדשה של בזק יוצאת לדרך. בינתיים, נבחרו חמישה חברים לכהן בוועדה: היו"ר אמיר חייק, לשעבר מנכ"ל משרד התמ"ת והיום מנכ"ל אלקטרוניקס ליין, ראובן אביטל, לשעבר מנכ"ל חברת הכבלים מתב ומנכ"ל טלרד נטוורקס, רו"ח חיים אסייג, אלכס וייסמן, לשעבר סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת והיום מנכ"ל מוריה, ודוד אסוס, יו"ר הרשות לחשמל. אל החמישה הללו צפויים להצטרף שני נציגים ממשרדי הממשלה: אסף כהן, סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, ויהודה סבן, רפרנט בנושא תקשורת באגף התקציבים של משרד האוצר או נציג מטעמו.

בימים אלה מנסחים במשרדי התקשורת והאוצר את כתב המינוי הסופי של הוועדה, שסביב הנוסח הסופי שלו התגלעו מחלוקות. גורמים מסוימים במשרד התקשורת מעוניינים להגדיר את וועדת חייק כממשיכתה של ועדת גרונאו האחרונה, שהגישה המלצות הנוגעות למבנה התחרות בשוק התקשורת, בעוד כמה מחברי הוועדה וגורמים אחרים במשרד התקשורת מבקשים להעניק לוועדה חופש מקצועי מלא ולא להגביל את תחומי פעילותה.

ויכוח נוסף מתנהל בשאלה אם יוכנסו נציגי המשרדים כחברים בוועדה. באוצר הסכימו ליישר קו עם עמדת משרד התקשורת בעניין: אם שר התקשורת יחליט שבוועדה לא יישבו נציגי משרדים כחברים, הוא לא ימנה נציג משלו ולהיפך.

לפי הלוך הרוחות כרגע, נראה שיאפשרו לנציגי המשרדים להיות חברים בוועדה, אך בכל מקרה לא יהיה להם רוב, כדי לתת לוועדה צביון ציבורי ככל האפשר.

פיקוח ותעריפי קישוריות

כבר עכשיו ברור שהוועדה לא תעסוק רק בתעריפי בזק . השאלה המרכזית שהיא תעסוק בה תהיה אם בכלל צריך להמשיך לפקח על תעריפי החברה ומה יהיו תעריפי הקישוריות בין המפעילים. עוד תעסוק הוועדה בקביעת מחירים לשוק סיטונאי באינטרנט ואולי גם לדקות שיחה, ובשאלה אם לאמץ את המתווה של השוק האירופי, שבו משווים את תעריפי הקישוריות בין הסלולר לרשתות הנייחות.

יו"ר הוועדה, אמיר חייק, כבר החל בעבודה ונפגש עם חברי הוועדה ועם גורמים מקצועיים שונים. בכוונתו לשמוע את כל המפעילים, נציגי הציבור ונציגי משרדי הממשלה, כדי לגבש המלצות למדיניות התעריפים הרצויה בשוק התקשורת.