צ'רנוי: קיבלתי רק חלק מהמגיע לי מזאבי כי "טוב ציפור אחת ביד"

על-פי הסכם הפשרה בין זאבי לצ'רנוי, זאבי ישיב לצ'רנוי את מלוא הקרן - 143 מיליון דולר, בקיזוז הסכום שכבר שילם - כ-36 מיליון דולר; ובנוסף ישלם לו ריבית בגובה 25 מיליון דולר במקום 100 מיליון דולר

מיכאל צ'רנוי קיבל באחרונה 73.7 מיליון דולר מגד זאבי במסגרת הסכם הפשרה ביניהם - כך העיד היום (ב') צ'רנוי בתיק הפלילי בו הוא מואשם יחד עם זאבי בכך שהונו את המדינה בכל הנוגע לרכישת מניות בזק על-ידי זאבי ובכל הנוגע למימון שנתן צ'רנוי לזאבי לצורך כך.

על-פי הסכם הפשרה בין זאבי לצ'רנוי, שהוגש באחרונה לבית המשפט, זאבי ישיב לצ'רנוי את מלוא הקרן - 143 מיליון דולר, בקיזוז הסכום שכבר שילם - כ-36 מיליון דולר. בנוסף, ישלם לו ריבית בגובה 25 מיליון דולר, זאת במקום הריבית שהיה עליו לשלם על-פי ההסכם המקורי - 100 מיליון דולר.

במהלך הדיון היום התברר כי עד כה העביר זאבי לצ'רנוי 73.7 מיליון דולר, כפי שסיכמו בהסכם ביניהם. היתרה תועבר לצ'רנוי בהמשך, ולהבטחת הכסף ישועבדו לו מניות יפנאוטו שבבעלות זאבי ונכסים נוספים אם יהיה צורך בכך. זאת על-פי הערכת שווי שתיעשה על-ידי פרופ' יצחק סוארי.

צ'רנוי סיפר מדוע התפשר על קרן של 25 מיליון דולר, במקום 100 מיליון דולר. לדבריו, הוא לא רצה להיכנס לעימותים עם זאבי, ו"טוב ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ".

צ'רנוי הסביר כי על-פי הסכם הבוררות המקורי ביניהם, הבוררות היתה צפויה להתחיל רק בתום התיק הפלילי. מעבר לכך, אמר, כעת - כשמניות בזק שנתפסו בידי הבנקים נמכרו - נוצר חלון הזדמנויות, כי לזאבי יש כסף. מעבר לכך, אמר, הוא מקבל בטוחיות קונקרטיות - מניות יפנאוטו.

במהלך עדותו של צ'רנוי עלה עוד כי בזמנו התייעץ עם עו"ד אמנון זכרוני במהלך חקירתו, וזכרוני אמר לו כי האזנות הסתר שנעשו לו אינן חוקיות. סניגורו של צ'רנוי, עו"ד ירון קוסטליץ, אמר היום בדיון כי אינו כופר בקבילות של האזנות הסתר, ואולם "זכרוני צדק בכך שהאזנות הסתר לוא חוקיות".

לטענת קוסטליץ, המשטרה קיבלה בזמנו צו לביצוע האזנות סתר על בסיס מידע שקרי, לפיו לכאורה הוצא נגד צ'רנוי צו מעצר ברוסיה בחשד לרצח. לדבריו, בהמשך "המשטרה הודתה כי לא היה ולא נברא".

קוסטליץ אמר כי הגיש תלונה בנושא זה למבקר המדינה. לדבריו, מי שחתם על הצו הוא סגן ניצב דאז, חיים איפרגן, כיום תת-ניצב וראש היחב"ל.