אחד-העם ננעלה בעליות: כי"ל זינקה ב-3.6% במחזור גדול

פסגות ממליצים על דסק"ש ב"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 115 ש' למניה - הוסיפה 2.8% ■ בן זאב ממליץ על ישראמקו ומעניק לה מחיר יעד של 75 אג' - עלתה ב-3% ■ קרדיט סוויס בהמלצה אוהדת לפוטאש

בורסת תל אביב ננעלה היום (ג') בעליות שערים, כשהמדדים המובילים באחד-העם הוסיפו לערכם 0.5%-1.2%, כשמדד הנדל"ן היה היחיד שרשם ירידה בערכו - של 1%. במרכז העניינים בין מניות המעו"ף היום היתה מניית כי"ל, שקיבלה רוח גבית מהמלצה אוהדת על בעלת העניין בה פוטאש. בנוסף, מניות הגז בלטו במסחר היום על רקע ניתוח מקיף של הסקטור מבית ההשקעות כלל פיננסים. מחזור המסחר היה גבוה מהרגיל גם היום והסתכם בכ-3 מיליארד שקל. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט אותתו על פתיחת מסחר יציבה - שאכן התממשה.

קדחת הגז הטבעי כבר לא חדשה בשוק ההון הישראלי אך היום בוחר יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים להתייחס לסקטור מניות הגז. בעקבות העסקה לפיה חברת החשמל תרכוש גז טבעי מקידוח תמר ב-10 מיליארד דולר, מאמין בן זאב כי חברת החשמל צפויה להכפיל את הביקוש לגז טבעי ומעריך כי עד לשנת 2013 יזנק כושר הייצור של חברת החשמל, המופעל בגז טבעי ומחובר לתשתית הגז מכ- 3,600 מגהווט בסוף 2009 לכ- 7,600 מגהווט בתחילת 2013.

בן זאב מעריך עוד כי תחזית הביקושים לגז טבעי ב-2014 תעמוד על 12-14 מיליארד מטר מעוקב (BMC) של גז טבעי, גבוה משמעותית מתחזיותיו של משרד האנרגיה, המצביעות על ביקושים של 9 BMC בלבד.

בנוגע לאבנר , המצטרפת החדשה למעו"ף, מעניקים בכלל פיננסים המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 1.66 שקל למנייה. הנכנסת השנייה למעו"ף, דלק קידוחים , מקבלת גם היא המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 9.8 שקל למניה (נמוך ממחירה היום בשוק). למניית ישראמקו , שזינקה ב-2009 בכ-1,900%, ננקב מחיר יעד של 75 אג' למניה עם המלצת "תשואת יתר".

מתיחות בין שר האוצר לנגיד בנק ישראל

אמש חשף "גלובס" כי הגזרה בין שר האוצר יובל שטייניץ לנגיד בנק ישראל סטנלי פישר לא שקטה. בכיר בבנק ישראל אמר אתמול כי "הקשר בעייתי - עברנו כבר ארבעה שרי אוצר ולא היה דבר כזה". סלע המחלוקת הנוכחית: האפשרות להוצאת אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון מהאוצר והכפפתו לבנק ישראל. פישר לוחץ לכך אולם באוצר מתנגדים נחרצות. בכיר מאוד באוצר אמר כי "אין לנו כל כוונה לוותר על אגף שוק ההון". גורמים באוצר הביעו הפתעה על הדברים ואמרו כי "הם (שטייניץ ופישר) מדברים כמעט כל יום ונפגשים פעם בשבוע או מקסימום פעם בשבועיים. עם בר-און היה יותר גרוע".

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה בשעות הצהריים כי השכר הממוצע בחודש אוקטובר 2009 למשרת שכיר של עובדים ישראלים במשק עמד על 7,836 שקל. על פי נתוני המגמה של העובדים הישראלים, בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2009 קצב העלייה של משרות השכיר היה 2% בחישוב שנתי.

פסגות מעלים המלצה לדסק"ש; קרדיט סוויס ממליצים על פוטאש

פסגות מעלים המלצה למניית דסק"ש ל"תשואת שוק" עם מחיר יעד של 115 שקל למנייה. להערכתם, קבוצת IDB של נוחי דנקנר עומדת לפעול על מנת למכור את כור מהמסחר.

כי"ל ריכזה עניין רב בעקבות המלצה חיובית של קרדיט סוויס לפוטאש הקנדית, כשבועיים בלבד לאחר שגולדמן זאקס נקט בצעד דומה. האנליסטים העלו את ההמלצה לפוטאש ל"תשואת יתר" מ"נייטרלי" ואת מחיר היעד העלו ל-129 דולר למניה מ-119 דולר למניה, תוך שהם מציינים כי מחיר של 350 דולר לטון אשלג שחתמה BPC עם סין מסמן את התחתית המיוחלת.

ועדת התעריפים החדשה של בזק יוצאת לדרך. בינתיים, נבחרו חמישה חברים לכהן בוועדה, אליהם צפויים להצטרף שני נציגים ממשרדי הממשלה. כבר עכשיו ברור שהוועדה לא תעסוק רק בתעריפי בזק. השאלה המרכזית שהיא תעסוק בה תהיה אם בכלל צריך להמשיך לפקח על תעריפי החברה ומה יהיו תעריפי הקישוריות בין המפעילים.

"גלובס" חשף אמש כי בריטיש ישראל מנהלת משא ומתן מתקדם להשכיר למכבי שירותי בריאות שטח של כ-5,500 מ"ר בגרנד קניון בחיפה. החברה מתכוונת לבנות למכבי שטח ייעודי בקניון בהשקעה של כ-5 מיליון דולר. דמי השכירות שתשלם מכבי במקרה שהעסקה תצא אל הפועל טרם נקבעו, אולם מבדיקת "גלובס" עולה, כי בהסתמך על עסקאות שנחתמו באזור דמי השכירות צפויים לעמוד על כ-60 שקל למ"ר ברמת גמר בסיסי.

מניות האנרגיה לא מפסיקות לרכז עניין: פוקוס היום על נפטא , רציו ומניות המעו"ף של השנה החדשה: דלק קידוחים ואבנר .

טאואר המשיכה לרכז עניין לאחר שאמש זינקה מנייתה בוול סטריט ביותר מ-10%.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]