כלל ביטוח גייסה הון נוסף ותזרים את רובו לכלל פיננסים

השלימה אתמול גיוס הון נוסף בסך של כ-60 מיליון שקל במניות ובאופציות במסגרת הנפקה פרטית שביצעה

כלל ביטוח השלימה אתמול גיוס הון נוסף בסך של כ-60 מיליון שקל במניות ובאופציות במסגרת הנפקה פרטית שביצעה. בסך הכול השלימה החברה בחודשים האחרונים גיוס של כ-153 מיליון שקל במניות, על פי המתווה אותו קבעה בספטמבר האחרון. מימושן המלא של האופציות שהונפקו בגיוסים אלה, צפוי להגדיל את היקף הגיוס הכולל לכ-202 מיליון שקל.

חלק מתמורת הגיוס האחרון צפוי לעבור בימים הקרובים לבית ההשקעות כלל פיננסים שבשליטת החברה, והוא יתווסף להלוואת הבעלים בסך 100 מיליון שקל שכבר הוענקה לבית ההשקעות. בסך הכול, צפויה כלל ביטוח להזרים 150 מיליון שקל לצורך חיזוק הונו של בית ההשקעות, אותו מנהל טל רז. יו"ר בית ההשקעות הוא שי טלמון, מנכ"ל כלל ביטוח.

הלוואה ללא ריבית

הלוואת הבעלים, עליה דיווחה החברה לפני שבועיים, היא הלוואה צמיתה שלא תישא ריבית. כך שלאחר העמדתה היא למעשה לא תיפרע, אלא אם וכאשר תפורק כלל פיננסים, וגם זאת לאחר פירעון יתר החובות של החברה. עם זאת, תוכל כלל ביטוח להמיר את ההלוואה למניות, במידה שכלל פיננסים תבצע הנפקת זכויות בעתיד. ההערכות הן כי גם סכום הכסף הנוסף אותו תזרים כלל ביטוח לבית ההשקעות יועבר במתווה זהה.

הזרמת ההון מצד כלל ביטוח נועדה לחזק את ההון של בית ההשקעות, על רקע השחיקה המתמשכת בתוצאותיו. כלל פיננסים סיים את הרבעון השלישי של 2009 עם הפסד של 35.8 מיליון שקל. מתחילת השנה מסתכם ההפסד ב-46.5 מיליון שקל, לאחר הפסד של 327 מיליון שקל בשנת 2008.