מבוכה: דרור קשטן נעצר ונחקר בחשד להברחת אלכוהול וסיגרים

מאמן נבחרת ישראל בכדורגל נחקר במכס בנתב"ג ושוחרר ■ חשוד כי ביצע הברחות של סיגרים ואלכוהול - בקנה-מידה קטן אך סדרתי - בנסיעותיו הרבות לחו"ל ■ יועץ התקשורת של קשטן: "מדובר בטעות שנעשתה בתום-לב"

דרור קשטן, מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, נחקר היום (ד') במכס בנתב"ג בחשד להברחת משקאות חריפים וסיגרים. בתום חקירתו על-ידי חוקרי מכס נתב"ג, הוא שוחרר לביתו.

על-פי התקנות, מותר להביא מחו"ל ליטר משקה ללא תשלום מסים. ככל הידוע, אין זו הפעם הראשונה שקשטן הביא עימו מחו"ל מספק בקבוקים מעל המותר, מבלי להצהיר עליהם. כך גם באשר לסיגרים. היום זומן קשטן לחקירה על-ידי חוקרי המכס, בחשד לכך שמספר פעמים הבריח משקאות חריפים וסיגרים מבלי להצהיר על כך.

הערב הוציא יועץ התקשורת של קשטן, לירן אלרם ממשרד ארד תקשורת, תגובה לעיתונות ובה נכתב: "מדובר בטעות בתום-לב שנעשתה בעת שיצא לחופשה פרטית במוסקבה במהלך חודש דצמבר. מר קשטן רכש בדיוטי פרי בישראל בקבוק משקה אלכוהולי וחבילת סיגרים מעבר למכסה המותרת. למרות שהדברים נרכשו במסלול 'פטור ושמור', לא נאמר לו בעת הקנייה כי הוא חורג מהכמות המותרת בפטור ממס, כמקובל. עם שובו לישראל נבדקה החבילה שהביא על-ידי המכס, ונמצא כי הכמות שנרכשה חורגת מהמותר. דרור קשטן הצהיר מיד על נכונותו לשלם את המכס הנדרש וכך נעשה.

"בחקירתו היום ברשות המסים הוצגו לו חשבוניות מרכישות עבר בדיוטי פרי. דרור קשטן הסביר לחוקרים כי מדובר בנסיעות אשר במרביתן ככולן לא נסע לבדו, וכי לא היה במקרים אלה עבירה על המכסה המותרת. עם זאת, מר קשטן אמר לחוקרים כי מדובר בטעות בתום-לב, והוא לוקח אחריות על המקרים ויהיה מוכן לשלם את כל תשלומי המכס הנדרשים גם במקרים אלה, ככל שימצא שטעה".

קשטן, שחוזהו בנבחרת אמור להסתיים בקיץ הקרוב, לא צפוי להמשיך בתפקידו. אתמול (ג'), במהלך שיחה עם ערוץ הספורט, תקף את קשטן יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, בעקבות אי-הופעתו לוועדת החינוך של הכנסת שהתקיימה לפני שבועיים: "שיתבשל במיץ של עצמו. הוא קיבל צ'אנס של פעם בחיים בקמפיין הזה. עזבו שזה נגמר, הוא ואנחנו כנבחרת קיבלנו הזדמנות גדולה. אם קשטן מדבר אתי או לא, מה זה משנה לכדורגל הישראלי או להתאחדות והעומד בראשה?".

כשנשאל מדוע אינו מודיע על פיטוריו של קשטן, ומשחרר אותו מתפקידו תוך תשלום פיצויים, לוזון אמר: "למה שאני אשלם לו? מה, הוא לא מקבל כסף כל חודש? אתם אומרים שכרגע הוא ממשיך, אבל במה בדיוק הוא ממשיך? מה הוא עושה כרגע בתפקיד שלו? הוא לא יהיה במשחק מול רומניה, אני מבטיח".

היום, בעקבות פרסום המקרה, אמר לוזון: "כל אדם הוא בחזקת זכאי עד אשר יוכח אחרת. אני מאחל לו שייצא זכאי".