טבע, היום שאחרי: ב-UBS מעלים את מחיר היעד ל-70 דולר

מחיר היעד החדש של תעודות הפיקדון האמריקניות מגלמות פרמיה של 23.2% מעל שער הנעילה וממשיכים בהמלצת "קניה": "לפעמים פשוט טוב להחזיק במובילת השוק"

יום לאחר פרסום תוכנית היעדים השאפתנית של חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, טבע הישראלית, רק טבעי שהאנליסטים יתחילו לטפטף לשוק את הערכותיהם המעודכנות לגבי החברה. ניצן ראשון לכך הוא UBS, בו בוחרים להעלות את מחיר היעד ל-70 דולר.

מחיר היעד החדש של תעודות הפיקדון האמריקניות מגלמות פרמיה של 23.2% מעל שער הנעילה וממשיכים בהמלצת "קניה": "לפעמים פשוט טוב להחזיק במובילת השוק" כותב האנליסט מארק גודמן מהבנק השוויצרי המאוחד. טבע נסחרת ברשימת ה-Global Select בנאסד"ק לפי שווי-שוק כולל של 50.08 מיליארד דולר.

ב-UBS נוקבים במספר גורמים, מעבר למובן מאליו, מדוע הם מעלים את מחיר היעד: "תרופות חדשניות וגנריות בצנרת עמוקה ממה ששיערנו" הוא אחד מהם. סיבה נוספת היא הצפי לשמירה על התמהיל - 70% מההכנסות יגיעו מתרופות גנריות גם ב-2015. סיבה נוספת היא ההפתעה של גודמן ביחס להזדמנויות הטמונות במדינות המפותחות באירופה ("גדולה משציפינו"). ואם זאת, הוא מציין, "ההתייחסות לקופקסון" (תרופת המקור ורבת המכר של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, א"ו) היתה שמרנית מהצפוי".

מחיר היעד החדש מבוסס על מכפיל 14 על תחזית הרווח של הבנק השוויצרי ב-2011, שהועלתה אף היא. טרם פרסום התוכנית, השתמש האנליסט במכפיל 12 ובתחזית רווח נמוכה יותר (4.8 דולר לתעודה לעומת 5 דולר כעת). במסגרת התוכנית, צופה טבע מכירות של 31 מיליארד דולר ב-2011, גבוה מתחזיות האנ ליסטים. בנוסף, מכוונת טבע לרווח של 6.8 מיליארד דולר, הגוזר רווחיות של 22%.

טבע