מניות הבנקים בארה"ב על הכוונת: סיטי חותך תחזיות ל-3 גופים

האנליסטים חותכים את התחזיות ל-JP מורגן, גולדמן זאקס ומורגן סטנלי בשל "ירידה חדה" הצפויה בהכנסות מעמלות המסחר

ביום שני תיפתח עונת הדו"חות הכספיים בוול סטריט, כאשר האנליסטים מצפים לזינוק של לא פחות מ-60% ברווחי החברות הנסחרות ב-S&P 500 ברבעון הרביעי של 2009, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2009. השבועות הקרובים יבהירו האם החברות יעמדו בציפיות או לא, אך עוד בטרם פרסום הדו"חות הכספיים, סיטי חותך היום (ו') את תחזיות הרווח ל-3 גופים פיננסיים מובילים - רגע לפני שהם מדווחים על התוצאות הכספיות שלהם.

JP מורגן , גולדמן זאקס ומורגן סטנלי הם בנקי ההשקעות שהחליטו האנליסטים קית' הורוביץ, קרייג זינגר וסטיב פונדוס לחתוך. האנליסטים ציינו כי הם מודאגים מ"ירידה חדה" ברווחי חטיבות המסחר בנגזרים ומטבעות של 3 הגופים הללו ולכן החליטו להוריד את תחזיות הרווח שלהם לרבעון הרביעי.

"הניתוח שלנו מצביע על ירידה חדה בעמלות ממסחר בסחורות ומטבעות ברבעון הרביעי", כתבו האנליסטים בסקירתם. "אנו מעריכים כי ב-2010 יקטנו העמלות בתחום זה ב-10-15%. ההכנסות יילחצו מטה גם בגלל ההשלכות של הידוק הרגולציה הצפויה להיכנס לתוקף ב-2011".

לפי התחזיות המעודכנות של סיטי, הרווח הנקי של מורגן סטנלי ברבעון הרביעי אמור להסתכם ב-36 סנט למניה, לעומת 66 סנט למניה בתחזית הקודמת. את תחזית הרווח של גולדמן זאקס, שנחשב לאחד מבנקי ההשקעות הרווחיים בארה"ב, חתכו האנליסטים ב-25 סנט למניה, לרמה של 5.25 דולר למניה. JP מורגן אמור להרויח 55 סנט למניה, קרי 15 סנט למניה פחות מהתחזית הקודמת של סיטי.

רק בנק אוף אמריקה "ניצל" מהחרב של סיטי, ותחזית הרווח שלו נותרה ללא שינוי. בסיטי ממשיכים להחזיק בהמלצת "קנייה" על מניות בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס, ועל המלצת "החזק" למניות מורגן סטנלי ו-JP מורגן.