יגאל אהובי ורבד מוכרים את נכסי דבנהמס ב-73 מיליון ליש"ט

העסקה משקפת למוכרים תשואה של כ-40% ■ חלקה של רבד בתמורה, בניכוי החזר הלוואה שנלקחה למימון הרכישה, מסתכם ב-7.2 מיליון ליש"ט

חברת הנדל"ן רבד שבשליטת יגאל אהובי, דיווחה היום (א') כי תמכור את הזכויות שרכשה (25%), יחד עם אהובי (25%) ועם צד שלישי נוסף (50%), בפורטפוליו של 6 חנויות של רשת דבנהמס בבריטניה, לצד שלישי בתמורה כוללת של כ-73 מיליון ליש"ט. העסקה משקפת למוכרים תשואה של כ-40%.

חלקה של רבד בתמורה האמורה, בניכוי החזר הלוואה שנלקחה למימון הרכישה, מסתכם ב-7.2 מיליון ליש"ט, והיא צפויה לרשום רווח כולל בגין האחזקה בנכס בסך של 2.2 מיליון ליש"ט, לפני מס. עוד יצויין כי ממועד הרכישה ועד היום נהנו הרוכשים מתזרים מזומנים נטו, שנבע מדמי השכירות, בניכוי ריבית ששולמה על הלוואה, בסך כולל של 1.15 מיליון ליש"ט (חלקה של רבד בתזרים הנ"ל הסתכם ב-290 אלף ליש"ט).

כאמור, הנכס כולל 6 חנויות של רשת דבנהמס, המשתרעות על שטח כולל של כ-73 אלף מ"ר וממוקמות בערים שונות ברחבי אנגליה. דבנהמס הינה חברה ציבורית, המפעילה כ-140 בתי כל-בו ברחבי בריטניה ואירלנד, וכן כ-45 חנויות הפועלות באמצעות זיכיון ב-15 מדינות נוספות ברחבי העולם.

הנכס האמור נרכש בספטמבר 2009, כאשר הרוכשות השקיעו בעסקה כ-21.5 מיליון ליש"ט ממקורות עצמיים, והיתרה מומנה באמצעות הלוואה בנקאית.

אריאל אבן, מנכ"ל רבד, אמר היום: "העסקה הנוכחית מהווה דוגמא מצוינת לנגישות של רבד להזדמנויות הקיימות כיום בשווקים. רבד רכשה נכס מניב איכותי במחיר הזדמנותי ותוך פחות מחצי שנה מכרה אותו תוך השגת תשואה משמעותית על ההון שהושקע. מעבר לתשואה, אנו רואים חשיבות בהגדלה של היתרות הנזילות שלנו שיאפשרו לנו להמשיך ולבחון הזדמנויות עסקיות נוספות. רבד ממשיכה לאתר הזדמנויות שונות לרכישת נכסים אטרקטיביים במחירים נוחים, ומאידך, לפעול למימוש נכסים שפוטנציאל ההשבחה שלהם מוצה".