ורדה אלשיך שלחה את אלי רייפמן למאסר נוסף של 14 יום

זאת כיוון שלא קיים מזה למעלה מחצי שנה - ולו באורח חלקי - את הוראת ביהמ"ש שחייבה אותו להעביר את מניותיו באמבלייז לידי המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד איתן ארז ■ אלשיך: "רייפמן ממשיך לזרות חול בעיניים"

"אלי רייפמן ממשיך לזרות חול בעיני המנהל המיוחד, הכנ"ר ובית המשפט, ואי לכך אין מנוס מלהשיב את החייב למאסר, וזאת במטרה לאלצו לשנות את דרכיו ולהעביר את מניותיו" - כך קבעה היום (א') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, בהחלטתה על מאסרו של יו"ר ומייסד אמבלייז למשך 14 יום. זאת מאחר שלדבריה רייפמן לא קיים הלכה למעשה - ולו באורח חלקי - מזה למעלה מחצי שנה את הוראת בית המשפט שחייבה אותו להעביר את מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז.

אלשיך ציינה כי רייפמן מנהל "מלחמת התשה" מול בית המשפט, וכי התנהלותו הינה "ניסיון גרידא למשוך זמן, שמא עד שתתעייף המערכת מעניינו ותתיר לו לנהוג כפי שחפץ מלכתחילה לנהל את ענייני תיק חדלות הפירעון, בדרך כפי שעולה על רוחו ותוך התעלמות מהדין".

נזכיר כי רייפמן נידון לפני מספר חודשים למאסר בגין ביזיון בית המשפט למשך כחודשיים, החלטה שאושרה על-ידי העליון. לאחר כ-50 יום שוחרר רייפמן ממאסר, כדי שיוכל לפעול לאתר את מניותיו, נוכח טענתו כי הוא חייב נגישות לכל אמצעי התקשורת כדי לחשוף את המניות, המוחזקות בשרשור בידי 14 נאמנים באנגליה.

בהמשך חזר רייפמן למאסר ושוחרר למעצר-בית, כיוון שנחשד שקיבל הלוואות בסך 6 מיליון דולר משתי חברות בחו"ל, כאשר לפי החשד הוא המציא לחברות המלוות בטוחה בדמות מסמכים מזויפים מבנק אנגלי, לפיהם הוא מחזיק כביכול ב-9 מיליון מניות של אמבלייז. הוא אף המציא מסמך שלכאורה נשלח אליו מאותו בנק ומאשר את קיומן של המניות.

שיפוץ גירסאות

אלשיך ציינה היום כי העליון והמחוזי התרשמו כי "עסקינן בחייב מתוחכם וממולח שהאמת ממנו והלאה, אשר משנה ו'משפץ' את גירסאותיו השונות לפי הצורך ולפי התפתחותם של ההליכים".

לדבריה, בהחלטתה הקודמת היא הבהירה כי היא מעניקה לרייפמן הזדמנות אחרונה לשנות את דרכיו בטרם תיאלץ להחזירו למאסר, ואולם "רייפמן פירש שלא כהלכה את החלטותיה הקודמות והתנהל בזחיחות-דעת, אגב התעלמות מן המטרות לשמן שוחרר, והעלה חופן שלם של טיעוני-שווא מגוונים, שנועדו להצדיק את אי-המעש לא רק לתקופה הקודמת אלא גם לעתיד לבוא".

לדברי השופטת אלשיך, "בא-כוחו של רייפמן מנסה לעשות כל שלאל ידו כדי לחלצו ממצב-הביש אליו נקלע בשל התנהלותו, ורייפמן מנסה להציג בטיעוניו תמונה של חייב נרדף ומוכה מכל עבר ולהציגו בכישרון רב כ'קדוש מעונה' וכ'ילד טוב ירושלים', העושה כל שלאל ידו בכדי להיטיב עם נושיו, אלא שעקב 'רשת המזימות' הנטווית סביבו הוא אינו מצליח".

לסיכום, קבעה אלשיך כי רייפמן לא נטל את ההזדמנות שהוצעה לו בכדי לחלץ את עצמו, "אלא הוסיף להלך בדרך של תעתועים, משיכת זמן והתנצחות... הוכיח באורח חד-משמעי וברור עוד יותר כי בדרכים שהציע אין ממש". ה

שופטת אלשיך דחתה את בקשת רייפמן לעיכוב ביצוע החלטתה ל-7 ימים לשם הגשת ערעור. (פש"ר 3000/08).