לשכת רו"ח מקדמת חקיקה להגבלת החבות של רוה"ח; נאמן תומך

רו"ח יגאל גוזמן: "אין כל גבול להיקף התביעות נגד רואי חשבון, אם במקרה של רשלנות ואם במסגרת תביעות צד ג'; רואה חשבון, בניגוד לרופא ולעורך דין, חשוף כלפי כל העולם - כל ספק וכל משקיע בבורסה יכול לתבוע אותו"

לשכת רואי החשבון מקדמת חקיקה להגבלת החבות של רואי חשבון. נודע כי נשיא הלשכה, רו"ח יגאל גוזמן, פנה באחרונה בעניין זה לשר המשפטים, יעקב נאמן, בכדי לרתום אותו למהלך, וכי נאמן הביע תמיכה עקרונית.

גוזמן הדגיש את נושא הגבלת החבות כאחד הנושאים המשמעותיים בקמפיין שלו לנשיאות הלשכה. הוא יצא נגד כך שאין כל גבול להיקף התביעות נגד רואי חשבון, אם במקרה של רשלנות ואם במסגרת תביעות צד ג' כלפיהם. בין היתר אמר גוזמן כי תביעות נגד רואי חשבון יכולות להגיע להיקף של פי עשרות מונים משכר-הטרחה שקיבל רואה החשבון באותו עניין.

לדברי גוזמן, "יש כאן שני נדבכים: נדבך אחד זו ההגנה על הפירמה; נדבך שני זו ההגנה על השותפים. באנגליה, למשל, יש אפשרות להגביל את החבות של רואי החשבון באמצעות חוזה שכר-הטרחה עם הלקוח".

גוזמן מציין כי רואה חשבון, בניגוד למשל לרופא ולעורך דין, "חשוף כלפי כל העולם. כל ספק וכל משקיע בבורסה יכול לתבוע אותו".

באשר לאופן הגבלת החבות, יש בעניין זה מספר אפשרויות: בין היתר ניתן לקבוע סכום מקסימום בו ניתן יהיה לחייב את רואה החשבון, או להגביל את הסכום באמצעות מכפלה של סכום שכר-הטרחה.