חאלד משעל: נעביר את תשובתנו למתווך בימים הקרובים

בחמאס ממשיכים לנסות ולהרוויח זמן במגעים להשלמת עסקה ■ ראש הלשכה המדינית של הארגון השוהה בקטאר, חאלד משעל, מאותת לישראל: תשובתנו תועבר למתווך הגרמני תוך ימים ■ חשש בארגון מפני דחיית המו"מ על ידי ישראל למועד מאוחר יותר ■ בישראל משוכנעים: הלחץ בחמאס בא לידי ביטוי בתקשורת

ממשיכים במסרים הסותרים: ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר אמש (א') כי בכוונת הארגון להשיב בימים הקרובים להסתייגויות שהעבירה ישראל בעניין עסקת גלעד שליט. "נעביר את תשובתנו הסופית למתווך הגרמני", אמר משעל במהלך ביקורו בקטאר, אך עם זאת הדגיש: "חמאס לא מוותרת על עקרונותיה".

מדובר בתשובה ראשונה של מנהיג הארגון להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסוף השבוע האחרון, לפיה אין בכוונתו להפגין גמישות נוספת בכל הקשור לעסקה. רק הערב שב והדגיש נתניהו כי אין בכוונתו לשחרר את מה שהוא כינה "סמלי טרור" במסגרת העסקה, אותם מחבלים "כבדים" שהיו אחראים למותם של עשרות ישראלים.

לחץ ומסרים סותרים בחמאס

בחמאס עדיין מתקשים לעכל את מסריה הנחרצים של ישראל מהימים האחרונים בעניין העסקה. ראשי הארגון יצאו בסוף השבוע בהצהרות סותרות זו לזו בכל הנוגע להתייחסות חמאס לעסקה, ודוגמא מובהקת לכך ניתן למצוא אתמול, בהתבטאותו של סגנו של משעל, מוסא אבו מרזוק, בראיון לעיתון "אל-חייאת" הלונדוני: לצד הביקורת הקשה שהטיח במתווך הגרמני, הרי שאמר מרזוק כי חמאס כלל לא קיבל עדיין את תשובת ישראל בעסקה.

במערכת הביטחון עוקבים אחר ההתנהגות התקשורתית של הארגון, וזו משדרת בימים האחרונים לחץ. בחמאס לא אהבו לשמוע על "הקווים האדומים" בישראל, ומאידך חוששים עד מאוד מסתימת הגולל על המשא ומתן בסבב השיחות הנוכחי. על כן, מנסים בארגון להמשיך ולהרוויח זמן בהתייעצויות על מתווה העסקה, אך במקביל חוששים גם שישראל תרצה לדחות את המשא ומתן לסיבוב הבא.