קרן המנוף KCPS רוכשת 50% מחברת מרינה פטריות הגליל

זאת תמורת 50 מיליון שקל ■ מרינה פטריות הגליל מחזיקה בנתח כספי של כ-50% משוק הפטריות בארץ

קרן המנוף KCPS רוכשת 50% מחברת מרינה פטריות הגליל מידי רחמים (רמו) בן-שושן, לפי שווי של 100 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

עסקת הרכישה מתבצעת זמן קצר לאחר שמרינה פרטיות הגליל רכשה את פעילותה של חברת אסיף ינוב גידולים שקרסה.

העסקה בוצעה על-ידי גלעד הלוי ואורי עינן, שותפים מנהלים בקרן, והם ישמשו גם כדירקטורים בחברת מרינה.

פוטנציאל גבוה בחו"ל

חברת מרינה פטריות הגליל היא יצרנית של פטריות וירקות ירוקים עליים. החברה מחזיקה בנתח כספי של כ-50% משוק הפטריות בארץ, ומחזור מכירותיה ללא פעילותה של חברת אסיף ינוב עמד על כ-100 מיליון שקל בשנה. יצויין כי הרווח לפני מס בחברות מסוגה של חברת מרינה עומד על 7%-8%.

חברת אסיף ינוב גידולים, שנוסדה בשנת 1986, עוסקת בשיווק תוצרת חקלאית כמו פטריות טריות, עשבי תיבול, ירקות עלים מצוננים וירקות ברמת מוכנות מתקדמת (ירקות שטופים וחתוכים). מחזור מכירותיה של אסיף ינוב עמד בטרם הרכישה על 55-60 מיליון שקל, והיא סיפקה את תוצרתה ל-1,200 בתי עסק.

לדברי גלעד הלוי, החלטת קרן KCPS להיכנס לתחום נובעת הן מהעובדה שמדובר בענף שבו יש צפי להגדלה משמעותית של הצריכה וכן בפוטנציאל שלו להתפתחות לשווקים בחו"ל.

יצויין כי הייחודיות של מרינה היא באחזקה מלאה בכל שלבי שרשרת האספקה, החל משלב המצע לגידול (קומפוסט), דרך הגידול ועד לאספקה ללקוחות. גידול הפטריות מתבצע בחדרי קירור, ולכן ניתן לגדל פטריות בכל אזור בעולם באותה השיטה.

"הפטריות הן מוצר איכותי ורווחי. אנחנו מעריכים כי ניתן לשכפל את המודל של מרינה למדינות במרכז ומזרח אירופה, כמו רומניה בולגריה, קרואטיה, סלובניה ובוסניה. אלה מדינות שבהן פוטנציאל צריכת הפטריות לנפש גבוה יחסית, ומאידך לא פועלות בהן חברות מסוגה של מרינה", אומר הלוי.

KCPS ביצעה בשנה החולפת שורת עסקאות במשק, בין היתר השקעה בחברת הבנייה חנן מור וכניסה כשותפה ברכישת "משכנות כלל" מידי המיליארדר הבריטי לואי נואי. בשנה החולפת ביצעה הקרן ניסיון השתלטות על חברת גילת לוויינים, אך הצעת הרכש שהגישו לחברה לא צלחה.

הקרן היא בעלת השליטה בחברת כוח-האדם לסיעוד "דנאל" ובחברת מבני פלדה "ברנד", וכן יש לה אחזקה מהותית (35%) בחברת FIS המעניקה פתרונות תוכנה בעולם הביטוח.