GPS של פוג'יקום - למתחרים אין ממה להתרגש

הדבר הטוב היחיד ב-G49 של פוג'יקום היא תוכנת הניווט של איתוראן GPS, שמציעה מספר יכולות מעניינות שמאפשרות לנווט איתה בנוחות ■ מכשיר ניווט במחיר סביר, אבל אתם צריכים לדעת שאתם מתפשרים

מותג הבית של יניר מערכות, פוג'יקום, מנסה לפלס דרכו בשוק כמעט לכל תחום אפשרי, החל מטלוויזיות, דרך לפטופים ועד מכשירי ניווט. ה-GPS החדש בא להתחרות מול החברות MIO ומותג המדבקה QUE. האם למתחרות יש סיבה להתרגש? כבר עכשיו אפשר להגיד שלא.

תוכנה: הדבר הטוב היחיד ב-G49 היא תוכנת הניווט של איתוראן GPS, שאולי לא עומדת בסטנדרטים הגראפיים של חלק מהמתחרים, אולם מציעה מספר יכולות מעניינות שמאפשרות לנווט איתה בנוחות. התוכנה עולה במהירות ומאפשרת לחפש כתובות בקלות. בנוסף, תוכלו לחפש כאן נקודות עניין בכל רחבי הארץ ולקבל פרטים רבים על אותם מקומות, כמו חוות דעת של חברת מפה ומספר טלפון.

פוג'יקום

החסרונות בתוכנה קשורים לחומרה: התצוגה של הממשק חיוורת מאוד בגלל המסך הבינוני, והניווט בתפריטים הפנימיים לא תמיד נוח. מדי פעם תמצאו את עצמכם מנסים ללחוץ על כפתורים מסוימים מספר פעמים (בגלל המסך).

חידוש חביב בתוכנה (אך כזה שעלול להימאס) הוא החלפת קולות ההנחיה לקולות מדמויות מסדרת פינוקיו או דמויות הומוריסטיות אחרות. בנוסף, ניתנת האפשרות לקבל הוראות בלשון נקבה (למשל, במקום "פנה ימינה", תושמע ההנחיה "פני ימינה").

חומרה: כשמחזיקים את ה-G49, התחושה היא שמדובר במוצר זול. הדבר מתבטא כבר בכפתור ההפעלה הקטן, שיכריח אתכם להתרכז כשתרצו להפעיל את המכשיר בזמן שהוא מונח על ההתקן שלו ברכב. הדבר ממשיך בהתקן עצמו, שמשדר גם הוא את התחושה שמישהו חיפש את הפריטים הכי זולים שיש בסין, כדי להרכיב את המוצר הזה.

מצד שני, המכשיר מאתר במהירות את אותות הלוויין - בערך 30 שניות.

בעיות: באיתוראן לא השכילו עדיין להכניס אופציה נוחה לשמירת מועדפים. אחת האופציות הבסיסיות במכשירי ניווט היא הכנסת כתובת למועדפים, כדי שתוכלו להגיע אליה בקלות. משום מה, באיתוראן החליטו לשגע את הלקוח. כדי לשמור כתובת שחשובה לכם, תצטרכו לגעת בה עם האצבע במסך ורק אז תוכלו לאחסן אותה ברשימות שלכם. נשמע פשוט? ממש לא. אם לא תדייקו עם האצבע בדיוק במקום הרצוי, תישמר כתובת אחרת. בכל אופן, באיתוראן כבר עובדים על עדכון לחוסר הנוחות הזה.

בעיה נוספת היא שיש קושי לצפות באור שמש ישיר במסך המכשיר, המגיע בגודל 4.3 אינץ'.

השורה התחתונה: אם אתם מחפשים מכשיר ניווט במחיר סביר, הפוג'יקום עושה כאן את העבודה. מצד שני, אתם צריכים לדעת שאתם מתפשרים.

מחיר: 800 שקל.

ציון: 7.